Купце на новим колима највише мами цена
НОВИ САД: Продаја нових аутомобила у Србији је у порасту и то скоро за трећину, а куце при одлуци шта да извезу из салона аутомобила највише опредељује цена.
У првом полугодишту продато је 15.489 нових аутомобила, што је за 28 одсто више у одношу на исти период прошле године, рекао је Тањугу председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милан Белин.
Ковид криза није утицала на трговање аутомобилима из премиум сегмента и тражња за њима је била као и сваке године, па су тако продата, на пример, 642 мерцедеса, 312 аудија, 69 лендровера, 60 поршеа и 443 bmw-a.
Белин каже да је прошла година била специфицна због "затварања" од марта до маја, када је продаја била онемогућена.
Традиционално на нашем тржишту најатрактивнији модели су фијат и шкода, а у сегменту приватних купаца киа је доста интересантна, навео је он.
Оно што је пресудно за избор наших купаца, истакао је Белин, јесте цена, јер још увек купци у Србији нису на нивоу да бирају по ономе шта нам је потребно, већ по ономе што могу себи да приуште.
Када је реч о премијум брендовима, председник Асоцијације увозника возила и делова каже да водећу улогу имају мерцедес, ауди, јагуар и bmw, који имају своју сталну клијентелу.
Несташица четвороточкаша
Оно што је спечифично, а тиче се увоза нових аутомобила, јесте то да на тржишту целе Европе постоји мањак аутомобила, јер већина европских произвођача зависи од кинеских произвођача микрочипова, којих нема довољно на тржишту, објаснио је Белин.
Произвођачи микро чипова, додао је он, окренули су се профитабилнијим тржиштима и фактички је ситуацију да како у Европи, тако и у Србији, има више купаца него аутомобила који су у понуди.
Нормализација на тржишту, према предвиђањима, неће се десити пре краја ове или почетка идуће године, па нас сада највише брине ова ситуација у којој имамо купце, а немамо довољно велики избор нових аутомобила, објаснио је Белин.
Што се тиче њихове продаје, како је рекао, није забелезен ни пад ни раст у односу на prеthodni период.
Ти аутомобили се генерално добро котирају и продају у Србији, додао је Белин.
Србија има интересантно тржиште, јер без обзира на услове живота, премиум аутомобили поред високе цене налазе своје купце и можемо да их видимо на улицама из дана у дан све више, рекао је Белин.
Очекује се да ће, ако све буде како треба што се тиче епидемиолошке ситуације, следећа година бити много квалитетнија и боља, када Српска асоцијација увозника возила и делова планира да реализује Сајам аутомобила, којег није било две године.
Знајући да је сајам аутомобила велики точак у продаји и има највећи ефекат на продају у тих пар месеци колико траје сајам и постсајамске акције, надамо се да ћемо моћи продајом нових аутомобила да престигнемо резултате из 2018, истакао је Белин.
Што се тиче повољности приликом куповине, Белин је рекао, да су цене аутомобила генерално скочиле из разних разлога, али да банке и лизинг куће грађанима дају добре услове финансирања и да су каматне стопе за куповину нових аутомобила повољне, што је за просечног купца најбитнија ствар, како би му рата кредита била што прихватљивија.
Д. Млађеновић