Гради се улаз у потходник у Сремским Карловцима
Убрзо пошто је започето рушење зграде Савезног центра за механизацију у Сремским Карловцима, како би се у њеном делу где се налазила пекара саградио улаз у пешачко-бициклистички pothodnik за пролазак пешака и бициклиста до Дунава, када буде поново успостављен железнички саобраћај, било је јасно да ће цео објекат бити уклољен, а не само једна трећина, како је првобитно било речено.
Недуго затим, голим оком се, такође, дало закључити да мајстори граде други објекат на истом месту.
То је за “Дневник” потврдио председник карловачке општине Александар Саша Стојкечић, рекавши да ће нови објекат бити идентичан старом.
– Власник парцеле и зграде су “Железнице Србије” и то предузеће ће као власник поново да подигне објекат какав је био – каже Стојкечић. – По њиховој процени, био је у лошем стању и не би било довољно само обновити фасаду. Њихова рачуница говорила је у прилог томе да је јефтиније срушити цео објекат и направити идентичан, него га обнављати.
Стојкечић каже да се са представницима “Железница Србије” разговарало о томе да по завршетку објекта он буде предат локалној самоуправи на управљање, осим у случају да он буде потребан железници.
– Опција да се нама да на управљање је најреалнија – каже председник општине. – Крило према Стефанеуму замишљено је да буде претворено у визиторски центар који би био у служби туризма. Идеја је да ту буде смештена туристичка организација и да посетиоци и туристи с великог паркинга прво дођу до визиторског цента, а потом иду у обилазак Карловаца. У средишњем делу зграде би требало да буде пословни простор намењен за издавање. Од прихода који би се убирао од закупа био би обезбеђен новац за одржавање зграде.
Рушењу некадашњег Савезног центра за механизацију, који је у међувремену продат власнику Факултета за mеnaymеnt, почело је у фебруару. Изградња улаза у pothodnik, чије две трећине су одавно завршене, је у јеку. Осим степеништа, у том делу pothodnika који излази на Трг патријарха Бранковића, биће и лифт, како је првобитно најављено.
Радови су саставни део пројекта градње пруге за возове брзине до 200 километара на сат, а изводи из руска компанија ”РЖД Интернешнел”.
З. Мл.