Gradi se ulaz u pothodnik u Sremskim Karlovcima
Ubrzo pošto je započeto rušenje zgrade Saveznog centra za mehanizaciju u Sremskim Karlovcima, kako bi se u njenom delu gde se nalazila pekara sagradio ulaz u pešačko-biciklistički pothodnik za prolazak pešaka i biciklista do Dunava, kada bude ponovo uspostavljen železnički saobraćaj, bilo je jasno da će ceo objekat biti ukloljen, a ne samo jedna trećina, kako je prvobitno bilo rečeno.
Nedugo zatim, golim okom se, takođe, dalo zaključiti da majstori grade drugi objekat na istom mestu.
To je za “Dnevnik” potvrdio predsednik karlovačke opštine Aleksandar Saša Stojkečić, rekavši da će novi objekat biti identičan starom.
– Vlasnik parcele i zgrade su “Železnice Srbije” i to preduzeće će kao vlasnik ponovo da podigne objekat kakav je bio – kaže Stojkečić. – Po njihovoj proceni, bio je u lošem stanju i ne bi bilo dovoljno samo obnoviti fasadu. Njihova računica govorila je u prilog tome da je jeftinije srušiti ceo objekat i napraviti identičan, nego ga obnavljati.
Stojkečić kaže da se sa predstavnicima “Železnica Srbije” razgovaralo o tome da po završetku objekta on bude predat lokalnoj samoupravi na upravljanje, osim u slučaju da on bude potreban železnici.
– Opcija da se nama da na upravljanje je najrealnija – kaže predsednik opštine. – Krilo prema Stefaneumu zamišljeno je da bude pretvoreno u vizitorski centar koji bi bio u službi turizma. Ideja je da tu bude smeštena turistička organizacija i da posetioci i turisti s velikog parkinga prvo dođu do vizitorskog centa, a potom idu u obilazak Karlovaca. U središnjem delu zgrade bi trebalo da bude poslovni prostor namenjen za izdavanje. Od prihoda koji bi se ubirao od zakupa bio bi obezbeđen novac za održavanje zgrade.
Rušenju nekadašnjeg Saveznog centra za mehanizaciju, koji je u međuvremenu prodat vlasniku Fakulteta za menayment, počelo je u februaru. Izgradnja ulaza u pothodnik, čije dve trećine su odavno završene, je u jeku. Osim stepeništa, u tom delu pothodnika koji izlazi na Trg patrijarha Brankovića, biće i lift, kako je prvobitno najavljeno.
Radovi su sastavni deo projekta gradnje pruge za vozove brzine do 200 kilometara na sat, a izvodi iz ruska kompanija ”RŽD Internešnel”.
Z. Ml.