„Капија успеха" у Бањи Кањижи, Каћу, Суботичкој пешчари
НОВИ САД: Престижно признање Привредне коморе Војводине за достигнути ниво квалитета у пружању угоститељских и туристичких услуга у АПВ за 2020. – „Капија успеха” додељена је јуче у Архиву Војводине.
По 29. пут уручене су награде онима који су својим радом унапредили туризам и истрајали у години која је за привреду, посебно у сектору туризма, била тешка због пандемије изазване ковидом-19.
Добитници „Капије успеха”, као највишег признања за квалитет услуга, јесу Специјална болница за рехабилитацију „Бања Кањижа – Аквамарин” за допринос развоју бањског и здравственог туризма, Ловачка кућа „4 јелена” у Каћу у категорији ловачких кућа и Ресторан „Пикник” из Новог Сада у категорији ресторана са традиционалном кухињом. У категорији винарија, добитник признања је Винарија „Маурер” из Суботичке пешчаре. Музеју војвођанских Словака „Комплекс традиционалне архитектуре” из Бачког Петровца припало је највише признање за квалитет услуга Привредне коморе Војводине за допринос очувању културно-историјске баштине Војводине.
Директорка Специјалне болнице за рехабилитацију „Бања Кањижа” Снежана Ayić додала је како ово признање има посебну тежину.
– Сам почетак 2020. и добри резултати из јануара и фебруара наговештавали су добру и успешнију годину од prеthodnе. Ипак, појава вируса и отежано пословање нису нас зауставили. Захваљујући помоћи Покрајинске владе, Владе Републике Србије, Привредне коморе Војводине и развојних фондова, успели смо да санирамо штету која је настала. За СБР са дугом традицијом у лечењу и рехабилитацији, основаном давне 1913. као бањско лечилиште, ова награда биће подстицај за наш стручан и енергичан тим, спреман на нове изазове. Задатак свих нас је да и даље радимо, унапређујемо постојеће и стварамо нове туристичке производе са жељом да што лепше презентујемо нашу Војводину – каже Снежана Аџић.
Додељене су и плакете за квалитет услуга, аутентичну туристичку понуду и допринос развоју туристичке дестинације, као и за допринос очувању културно-историјске баштине Војводине, а добитници су „Дедин салаш” са Ченеја, Завичајна кућа „Тајхаз” из Темерина, Етно-парк „Мајкин салаш” Палић, Салаш „Стојшић” из Крчедина, Ресторан „Велики” Нови Сад, Винарија „Веритас” Сремски Карловци, Кућа Чупић „Змај од Ноћаја 1804” из Мачванске Митровице, Ловачки дворац „Каштел Ечка” из Ечке. Награда „Златно перо привреде”, коју ПКВ додељује представницима медија, додељено је фотографу Мартину Цандиру.
Добра услуга, храна и амбијент јесу кључ успеха приватних газдинстава претворених у туристичке бисере, што важи и за „Дедин салаш” на Ченеју, објаснила је Јасмина Влаовић.
– Ми смо, такорећи, нови у овом послу. Иза нас је годину дана рада који је текао паралелно са короном. Ово признање биће ветар у леђа нашем младом колективу, пуном амбиција. Имамо жељу за даљим растом. Свакако ћемо пратити промене које долазе јер смо уочили да ће се туризам и угоститељство у наредном периоду сигурно мењати, а само успешни ће моћи да то испрате до краја. „Дедин салаш” је породично место где се радост највише емитује. Људи нам се враћају, имамо предивне коментаре. Као чувари традиције, имамо музеј у оквиру салаша, где посетиоци могу да виде старе машине и алате.
Према речима председника Привредне коморе Војводине Бошка Вучуревића, пандемија је променила навике путника, али и утицала на повећану оријентацију ка домаћем туризму, што је омогућило многим руралним детинацијама да се развију.
– Туристички патриотизам задатак је свих нас како би заједничким снагама омогућили процват малих бизниса и заједница на локалу – додао је Вучуревић. – ПКВ је своје активности прилагодила пандемијским условима. Кроз бројне онлајн форуме, промоције, конкуренције желимо да пружимо подршку нашим туристичкој привреди, њеним представницима да би Војводина постала препознатљив бренд, како за страног, тако и за домаћег госта.
Давид Зеленхасић из ресторана „Пикник” на Рибарском острву у Новом Саду каже да ове награде не би ни било без сложности тима, његовог знања, залагања и, искрено, породица које су трпеле њихову нервозу.
– У првом удару, било је питање да ли отпуштати раднике. Ми смо одлучили да ризикујемо и задржимо их, што нам се, хвала богу, вратило и пословно, а и неко други је то приметио. Имамо планове, само што је ова ситуација унела бојазан. У мају прошле године чинило се да је крај, па смо се ми угоститељи опустили, те ушли у нове инвестиционе планове, а онда нас је уназадила зима. Зато смо сада јако обазриви, идемо постепено јер смо били на ивици егзистенције. Да је дошао још један такав удар, морали бисмо ставити кључ у браву – додао је Зеленхасић.
– Времена никада нису била лака, али оно што увек побеђује то тешко време јесу људи – рекао је покрајински секретар за привреду и туризам др Ненад Иванишевић, додавши да Секретаријату предстоји креирање нове стратегије развоја туризма Војводине за наредни петогодишњи период, где ће јасно бити истакнуто како би требало позиционирати туризам на територији Војводине. – Поносан сам на све добитнике ове награде. Хајде да променимо курс и говоримо о онима који су најбољи, јер имамо чиме да се дичимо.
С. Милачић