„Kapija uspeha" u Banji Kanjiži, Kaću, Subotičkoj peščari
NOVI SAD: Prestižno priznanje Privredne komore Vojvodine za dostignuti nivo kvaliteta u pružanju ugostiteljskih i turističkih usluga u APV za 2020. – „Kapija uspeha” dodeljena je juče u Arhivu Vojvodine.
Po 29. put uručene su nagrade onima koji su svojim radom unapredili turizam i istrajali u godini koja je za privredu, posebno u sektoru turizma, bila teška zbog pandemije izazvane kovidom-19.
Dobitnici „Kapije uspeha”, kao najvišeg priznanja za kvalitet usluga, jesu Specijalna bolnica za rehabilitaciju „Banja Kanjiža – Akvamarin” za doprinos razvoju banjskog i zdravstvenog turizma, Lovačka kuća „4 jelena” u Kaću u kategoriji lovačkih kuća i Restoran „Piknik” iz Novog Sada u kategoriji restorana sa tradicionalnom kuhinjom. U kategoriji vinarija, dobitnik priznanja je Vinarija „Maurer” iz Subotičke peščare. Muzeju vojvođanskih Slovaka „Kompleks tradicionalne arhitekture” iz Bačkog Petrovca pripalo je najviše priznanje za kvalitet usluga Privredne komore Vojvodine za doprinos očuvanju kulturno-istorijske baštine Vojvodine.
Direktorka Specijalne bolnice za rehabilitaciju „Banja Kanjiža” Snežana Ayić dodala je kako ovo priznanje ima posebnu težinu.
– Sam početak 2020. i dobri rezultati iz januara i februara nagoveštavali su dobru i uspešniju godinu od prethodne. Ipak, pojava virusa i otežano poslovanje nisu nas zaustavili. Zahvaljujući pomoći Pokrajinske vlade, Vlade Republike Srbije, Privredne komore Vojvodine i razvojnih fondova, uspeli smo da saniramo štetu koja je nastala. Za SBR sa dugom tradicijom u lečenju i rehabilitaciji, osnovanom davne 1913. kao banjsko lečilište, ova nagrada biće podsticaj za naš stručan i energičan tim, spreman na nove izazove. Zadatak svih nas je da i dalje radimo, unapređujemo postojeće i stvaramo nove turističke proizvode sa željom da što lepše prezentujemo našu Vojvodinu – kaže Snežana Adžić.
Dodeljene su i plakete za kvalitet usluga, autentičnu turističku ponudu i doprinos razvoju turističke destinacije, kao i za doprinos očuvanju kulturno-istorijske baštine Vojvodine, a dobitnici su „Dedin salaš” sa Čeneja, Zavičajna kuća „Tajhaz” iz Temerina, Etno-park „Majkin salaš” Palić, Salaš „Stojšić” iz Krčedina, Restoran „Veliki” Novi Sad, Vinarija „Veritas” Sremski Karlovci, Kuća Čupić „Zmaj od Noćaja 1804” iz Mačvanske Mitrovice, Lovački dvorac „Kaštel Ečka” iz Ečke. Nagrada „Zlatno pero privrede”, koju PKV dodeljuje predstavnicima medija, dodeljeno je fotografu Martinu Candiru.
Dobra usluga, hrana i ambijent jesu ključ uspeha privatnih gazdinstava pretvorenih u turističke bisere, što važi i za „Dedin salaš” na Čeneju, objasnila je Jasmina Vlaović.
– Mi smo, takoreći, novi u ovom poslu. Iza nas je godinu dana rada koji je tekao paralelno sa koronom. Ovo priznanje biće vetar u leđa našem mladom kolektivu, punom ambicija. Imamo želju za daljim rastom. Svakako ćemo pratiti promene koje dolaze jer smo uočili da će se turizam i ugostiteljstvo u narednom periodu sigurno menjati, a samo uspešni će moći da to isprate do kraja. „Dedin salaš” je porodično mesto gde se radost najviše emituje. Ljudi nam se vraćaju, imamo predivne komentare. Kao čuvari tradicije, imamo muzej u okviru salaša, gde posetioci mogu da vide stare mašine i alate.
Prema rečima predsednika Privredne komore Vojvodine Boška Vučurevića, pandemija je promenila navike putnika, ali i uticala na povećanu orijentaciju ka domaćem turizmu, što je omogućilo mnogim ruralnim detinacijama da se razviju.
– Turistički patriotizam zadatak je svih nas kako bi zajedničkim snagama omogućili procvat malih biznisa i zajednica na lokalu – dodao je Vučurević. – PKV je svoje aktivnosti prilagodila pandemijskim uslovima. Kroz brojne onlajn forume, promocije, konkurencije želimo da pružimo podršku našim turističkoj privredi, njenim predstavnicima da bi Vojvodina postala prepoznatljiv brend, kako za stranog, tako i za domaćeg gosta.
David Zelenhasić iz restorana „Piknik” na Ribarskom ostrvu u Novom Sadu kaže da ove nagrade ne bi ni bilo bez složnosti tima, njegovog znanja, zalaganja i, iskreno, porodica koje su trpele njihovu nervozu.
– U prvom udaru, bilo je pitanje da li otpuštati radnike. Mi smo odlučili da rizikujemo i zadržimo ih, što nam se, hvala bogu, vratilo i poslovno, a i neko drugi je to primetio. Imamo planove, samo što je ova situacija unela bojazan. U maju prošle godine činilo se da je kraj, pa smo se mi ugostitelji opustili, te ušli u nove investicione planove, a onda nas je unazadila zima. Zato smo sada jako obazrivi, idemo postepeno jer smo bili na ivici egzistencije. Da je došao još jedan takav udar, morali bismo staviti ključ u bravu – dodao je Zelenhasić.
– Vremena nikada nisu bila laka, ali ono što uvek pobeđuje to teško vreme jesu ljudi – rekao je pokrajinski sekretar za privredu i turizam dr Nenad Ivanišević, dodavši da Sekretarijatu predstoji kreiranje nove strategije razvoja turizma Vojvodine za naredni petogodišnji period, gde će jasno biti istaknuto kako bi trebalo pozicionirati turizam na teritoriji Vojvodine. – Ponosan sam na sve dobitnike ove nagrade. Hajde da promenimo kurs i govorimo o onima koji su najbolji, jer imamo čime da se dičimo.
S. Milačić