ОШ „Десанка Максимовић” у Футогу - школа у коју се улази са осмехом
Први пут поменута 1707. године, Основна школа “Десанка Максимовић” у Футогу данашње име добила је 1993. године.
Ову школу, поред деце која у њој бораве, краси и велико двориште, у којем се налазе и спортски терени, атлетске стазе, бацалишта и скакалишта. Идиличности ОШ “Десанка Максимовић” доприноси и мноштво дрвећа и велика зелена површина која је окружује, а која нуди сигуран простор за игру, разговор, а неретко и рађања првих љубави, чега се стари ученици ове школе радо присећају. Све учионице су климатизоване и опремљене “смарт” таблама, а 2011. године дограђен је још један спрат, те је ова школа сада богатија за шест просторија.
– Тренутно имамо 29 одељења, у којима је распоређено 695 ученика, што је најмањи број који смо забележили до сада – казала је психолошкиња ОШ “Десанка Максимовић” Снежана Илић. – Постоји тренд опадања броја ученика који се уписују у прве разреде, а тај проблем дели већина школа.
На самом улазу у школу налази се еколошка учионица, која је завршена 2019. године, а у чијој изградњи су учествовали сви – родитељи, ученици и чланови колектива. Еколошка учионица нарочито је корисна сада током пандемије вируса короне, те су се у овом отвореном простору у дворишту одржавали родитељски састанци и делиле књижице.
– Сваке године смо прикупљали новац кроз различите акције и актвности у оквиру којих су деца правила и продавала своје радове и креације – објаснила је Снежана Илић. – Сада тамо одржавамо и наставне и vannastavnе активности, када нам време то дозвољава.
Директор ОШ “Десанка Максимовић” од 2001. године Слободан Егеља казао је екипи “Дневника” да већ две деценије прати напредак школе, као и да је посебно поносан на резултате и успехе својих ученика и сложност радног колектива.
– Изузетно смо добар тим и слободно могу да кажем да се у нашу школу улази и излази са осмехом, без обзира да ли сте запослени или сте ученик – оценио је Слободан Егеља. – Наше знање и сложност даље преносимо на наше ученике, а ученици постижу веома добре резултате на завршном испиту, што је показатељ квалитета нашег рада и спремности да се мењамо и идемо у корак са новијим генерацијама.
Како је Егеља казао, не рачунајући корону, у последњој деценији школа и наставно особље доживело је велике промене, реформе и пројекте, а свака критика радо је прихваћена и усвајена ради напретка саме школе.
– Ништа се не дешава преко ноћи, па тако и ми сваку промену полако усвајамо и прилагођавамо се ученицима што је више могуће – објаснио је Егеља. – Трудимо се да одржимо корак са новим појавама, преузимамо иницијативу за промене, а све што се договоримо и испоштујемо, чему учимо и наше ученике.
Запослени у овој школи свакодневно раде на превенцији вршњачког насиља, а да је решење у већини случајева заиста једнако превенцији, слажу се и запослени и родитељи.
– Сматрам да данас не постоји школа у којој вршњачко насиље није присутно у неком облику, па је веома важно реаговати одмах, на први наговештај насиља – рекао је директор Егеља. – Само изрицање казне никако није решење, већ се суштина проблема проналази тимским радом током одређеног периода, јер је вршњачко насиље процес који обично траје много дуже него што смо ми иницијално свесни.
У коштац са вршњачким насиљем хватају се сви – ученици, родитељи, директор, педагог, психолог, одељенски старешина и учитељи. У ретким случајевима вршњачког насиља у овој школи, ученици на дневном и недељном нивоу подносе извештаје, а са њима се разговара свакодневно. Поред рада на превенцији вршњачког насиља, током короне дошло је до појачаног дигиталног насиља у целој земљи, те педагошкиња ове школе Николина Лужаић води радионицу “Интернет паметног почетка”, у оквиру које се са ученицима другог разреда у групама ради на превенцији овог облика насиља.
Д. Андулајевић
Фото: В. Фифа