OŠ „Desanka Maksimović” u Futogu - škola u koju se ulazi sa osmehom
Prvi put pomenuta 1707. godine, Osnovna škola “Desanka Maksimović” u Futogu današnje ime dobila je 1993. godine.
Ovu školu, pored dece koja u njoj borave, krasi i veliko dvorište, u kojem se nalaze i sportski tereni, atletske staze, bacališta i skakališta. Idiličnosti OŠ “Desanka Maksimović” doprinosi i mnoštvo drveća i velika zelena površina koja je okružuje, a koja nudi siguran prostor za igru, razgovor, a neretko i rađanja prvih ljubavi, čega se stari učenici ove škole rado prisećaju. Sve učionice su klimatizovane i opremljene “smart” tablama, a 2011. godine dograđen je još jedan sprat, te je ova škola sada bogatija za šest prostorija.
– Trenutno imamo 29 odeljenja, u kojima je raspoređeno 695 učenika, što je najmanji broj koji smo zabeležili do sada – kazala je psihološkinja OŠ “Desanka Maksimović” Snežana Ilić. – Postoji trend opadanja broja učenika koji se upisuju u prve razrede, a taj problem deli većina škola.
Na samom ulazu u školu nalazi se ekološka učionica, koja je završena 2019. godine, a u čijoj izgradnji su učestvovali svi – roditelji, učenici i članovi kolektiva. Ekološka učionica naročito je korisna sada tokom pandemije virusa korone, te su se u ovom otvorenom prostoru u dvorištu održavali roditeljski sastanci i delile knjižice.
– Svake godine smo prikupljali novac kroz različite akcije i aktvnosti u okviru kojih su deca pravila i prodavala svoje radove i kreacije – objasnila je Snežana Ilić. – Sada tamo održavamo i nastavne i vannastavne aktivnosti, kada nam vreme to dozvoljava.
Direktor OŠ “Desanka Maksimović” od 2001. godine Slobodan Egelja kazao je ekipi “Dnevnika” da već dve decenije prati napredak škole, kao i da je posebno ponosan na rezultate i uspehe svojih učenika i složnost radnog kolektiva.
– Izuzetno smo dobar tim i slobodno mogu da kažem da se u našu školu ulazi i izlazi sa osmehom, bez obzira da li ste zaposleni ili ste učenik – ocenio je Slobodan Egelja. – Naše znanje i složnost dalje prenosimo na naše učenike, a učenici postižu veoma dobre rezultate na završnom ispitu, što je pokazatelj kvaliteta našeg rada i spremnosti da se menjamo i idemo u korak sa novijim generacijama.
Kako je Egelja kazao, ne računajući koronu, u poslednjoj deceniji škola i nastavno osoblje doživelo je velike promene, reforme i projekte, a svaka kritika rado je prihvaćena i usvajena radi napretka same škole.
– Ništa se ne dešava preko noći, pa tako i mi svaku promenu polako usvajamo i prilagođavamo se učenicima što je više moguće – objasnio je Egelja. – Trudimo se da održimo korak sa novim pojavama, preuzimamo inicijativu za promene, a sve što se dogovorimo i ispoštujemo, čemu učimo i naše učenike.
Zaposleni u ovoj školi svakodnevno rade na prevenciji vršnjačkog nasilja, a da je rešenje u većini slučajeva zaista jednako prevenciji, slažu se i zaposleni i roditelji.
– Smatram da danas ne postoji škola u kojoj vršnjačko nasilje nije prisutno u nekom obliku, pa je veoma važno reagovati odmah, na prvi nagoveštaj nasilja – rekao je direktor Egelja. – Samo izricanje kazne nikako nije rešenje, već se suština problema pronalazi timskim radom tokom određenog perioda, jer je vršnjačko nasilje proces koji obično traje mnogo duže nego što smo mi inicijalno svesni.
U koštac sa vršnjačkim nasiljem hvataju se svi – učenici, roditelji, direktor, pedagog, psiholog, odeljenski starešina i učitelji. U retkim slučajevima vršnjačkog nasilja u ovoj školi, učenici na dnevnom i nedeljnom nivou podnose izveštaje, a sa njima se razgovara svakodnevno. Pored rada na prevenciji vršnjačkog nasilja, tokom korone došlo je do pojačanog digitalnog nasilja u celoj zemlji, te pedagoškinja ove škole Nikolina Lužaić vodi radionicu “Internet pametnog početka”, u okviru koje se sa učenicima drugog razreda u grupama radi na prevenciji ovog oblika nasilja.
D. Andulajević
Foto: V. Fifa