Најважнијих животних намирница биће довољно: За снабдевање нема зиме упркос коронавирусу
У току је трећи талас епидемије ковид - 19, најснажнији у односу на протекла два пика али у погледу снабевања и одласка у продавнице у овом тренутку није се ништа битније променуло.
Трговци кажу да робе има довољно и да нема ни великих гужви ни претерене куповине у смислу куповања навише намирница ради стварања залиха.
У великим трговинским системима наводе да за разлику од првог пика када су у продавницама биле велике гужве и потрошачи куповали и шта им треба и не треба, сада је ситуација сасвим измењена, пазари се обављају уобичајено, не примећују ни да се купује више, а ни мање.
Рекло би се, да су потрошачи извукли поуку из протекла два таласа епидемије, да не треба трошити новац стварајући залихе и непотребно изазивати несташице, јер робе има на тржишту. То су видели у првом таласу када на појединим полицама није било робе, а не дуго после тога, брзо су биле пуњене новом истом робом. Тада су били најтраженији тоалет папир и квасац, а ова два артикла нису сада посебно тражена, има их, и нема најава да их неће бити.
- Има свега и довољно – казали су у Универекспору – Посебну пажњу усмерили смо на основне животне намирнице и најтраженије артикле. Трећи талас епидемије изазван вирусом ковид-19 није донео знатно измењене навике у понашању потрошача које су неко време устаљење. Али је епидемија вратила у фокус велике формате радњи у којима се потрошачи осећају сигурније због великог простора и ширег избора артикала, па се то понашање задржало и сада. Наиме, већа потрошачка корпа и мањи број одлазака у радњу је нешто што је обележило навике потрошача у овом моменту и то је највећа измена у односу на период пре када су мање комшијске радње, уз свакодневни одлазак у куповину, имале примат.
Председник Друштва трговаца Новог Сада Шумић каже да су и мали трговци почели са онлајн трговином, али да она, није
наишла на велико интересовање, баш због тога, јер су им муштерије из комшилука. Више је онлајн трговина присутна у куповини – продаји одеће и обуће него прехрамбених производа - наводи Шумић.
И у Универекспорту кажу да је онлајн у прехрамбеној индустрији и даље на ниском нивоу у односу на друге трговинске гране, премда је у налетима епидемије приметно повећање тражње за онлајн куповином.
Ни у маркетима Лидла нису примећене осцилације у потребама купаца, ни значајније разлике у потрошачким корпама.
По речима председника Друштва трговаца Новог Сада Млађана Шумића све је исто као да нема више од 2.000 заражених дневно. –Купује се уобичајено, купци су смирени и не постоји страх од несташица – каже Шумић наводећи да су мале радње задржале сталне муштерије, али да они сада уз уобичајене дневне артикле се интересују и за робу са сниженим ценама, и чешће је купују, док раније није било тако.
Шумић каже да се у свим радњама поштују мере заштите и да се ни у једну продавницу не може ући без маске.
- Имамо вође смена који на то обраћају пажњу, премда и трговци знају да опомену мустерије, ако којим случајем уђу без маске, ради брзе куповине.
З. Делић