Потписан уговор са РЖД о реконструкцији Барске пруге
БЕОГРАД: Уговор за израду пројектно-техничке документације за реконструкцију и модернизацију пруге Ваљево-Врбница-државна граница са Црном Гором, познатија као Барска пруга, у дужини од 209,4 километара, потписан је данас у Влади Србије између Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и РЖД Интернешнл.
Потписивању уговора присуствовали су министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, заменик генералног директора Руских железница Сергеј Павлов и амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко, а уговор су потписали в.д. генералног директора РЖД Интернешнл Сергеј Стољаров и в.д. директора Инфраструктура железница Србије Небојша Шурлан.
Михајловић је истакла да је Србија потписала уговор о модернизацији Барске пруге са најбољом светском компанијом, Руским железницама, и подсетила да наша земља са том компанијом већ неколико година сарађује и на другим важним и захтевним пројектима у области железнице у земљи.
Један од тих пројеката, наводи Михајловић, јесте модернизација пруге Београд-Будимпешта, на деоници Стара Пазова - Нови Сад, која је, истиче, једна од најтежих деоница у овом делу Европе.
Изразила је наду да ће следеће године та компанија почети и изградњу модерног диспечерског центар који је Србији потребан, а да модернизација Барске пруге почне у првом кварталу 2022. године.
Истиче да је и модернизација Барске пруге захтеван посао и тешка деоница, јер обухвата 250 мостова и око 260 тунела.
Михајловић је навела да је са представницима Руских железница на данашјем састанку разговарала и о томе да четири студената који завршавају студије у Москви добију посао у нашој земљи у сектору железнице, као и да се осталим младима који желе тиме да се баве пружи шанса да студирају.
Указала је да Србија данас улаже милијарде евра у железницу, пођеднако као у друмску инфраструктуру, како би, истиче, и у унутрашњости и регионално пругом била повезана.
Заменик генералног директора Руских железница Сергеј Павлов рекао је да ће та компанија, као једна од највећих светских компанија, заједно са Владом Србије, радити на томе да се железнице Србије даље развијају.
Најавио је да ће пројектовање за реконструкцију и модернизацију Барске пруге бити завршено следеће године, а да ће радови на терену почети 2022. године.
Истакао је да је реч о сложеном послу, али да је уверен да ће Руске железнице одговорити задатку Владе Србије, с обзиром да је, каже, све радове до сада завршавала у договореном року, чак и у условима пандемије.
Павлов је захвалио Влади Србије и Министарству саобраћаја на подршци коју пружају Руским железницама, јер без те подршке, каже, не би се ни посао реализовао планираном динамиком.
Амбасадор Боцан-Харченко истакао је да се заједнички пројекти које Руске железнице у Србији реализују налазе под окриљем два председника - Александра Вучића и Владимира Путина.
Наводи да су пројекти које та руска компанија изводи део инфраструктурног развоја Србије и неотуђиви део развоја југоисточне Европе у погледу транспорта.
"Данашњи састанак, као и сваки са потпредседницом Владе, био је плодан. Изражавам захвалност српској страни на сарадњи и посебно потпредседници Михајловић, која је посвећена развоју наше билатералне сарадње и која нам пружа подршку у реализацији пројеката. Верујем да ће све бити завршено у роковима", рекао је амбасадор.