Potpisan ugovor sa RŽD o rekonstrukciji Barske pruge
BEOGRAD: Ugovor za izradu projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Valjevo-Vrbnica-državna granica sa Crnom Gorom, poznatija kao Barska pruga, u dužini od 209,4 kilometara, potpisan je danas u Vladi Srbije između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i RŽD Internešnl.
Potpisivanju ugovora prisustvovali su ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, zamenik generalnog direktora Ruskih železnica Sergej Pavlov i ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko, a ugovor su potpisali v.d. generalnog direktora RŽD Internešnl Sergej Stoljarov i v.d. direktora Infrastruktura železnica Srbije Nebojša Šurlan.
Mihajlović je istakla da je Srbija potpisala ugovor o modernizaciji Barske pruge sa najboljom svetskom kompanijom, Ruskim železnicama, i podsetila da naša zemlja sa tom kompanijom već nekoliko godina sarađuje i na drugim važnim i zahtevnim projektima u oblasti železnice u zemlji.
Jedan od tih projekata, navodi Mihajlović, jeste modernizacija pruge Beograd-Budimpešta, na deonici Stara Pazova - Novi Sad, koja je, ističe, jedna od najtežih deonica u ovom delu Evrope.
Izrazila je nadu da će sledeće godine ta kompanija početi i izgradnju modernog dispečerskog centar koji je Srbiji potreban, a da modernizacija Barske pruge počne u prvom kvartalu 2022. godine.
Ističe da je i modernizacija Barske pruge zahtevan posao i teška deonica, jer obuhvata 250 mostova i oko 260 tunela.
Mihajlović je navela da je sa predstavnicima Ruskih železnica na današjem sastanku razgovarala i o tome da četiri studenata koji završavaju studije u Moskvi dobiju posao u našoj zemlji u sektoru železnice, kao i da se ostalim mladima koji žele time da se bave pruži šansa da studiraju.
Ukazala je da Srbija danas ulaže milijarde evra u železnicu, pođednako kao u drumsku infrastrukturu, kako bi, ističe, i u unutrašnjosti i regionalno prugom bila povezana.
Zamenik generalnog direktora Ruskih železnica Sergej Pavlov rekao je da će ta kompanija, kao jedna od najvećih svetskih kompanija, zajedno sa Vladom Srbije, raditi na tome da se železnice Srbije dalje razvijaju.
Najavio je da će projektovanje za rekonstrukciju i modernizaciju Barske pruge biti završeno sledeće godine, a da će radovi na terenu početi 2022. godine.
Istakao je da je reč o složenom poslu, ali da je uveren da će Ruske železnice odgovoriti zadatku Vlade Srbije, s obzirom da je, kaže, sve radove do sada završavala u dogovorenom roku, čak i u uslovima pandemije.
Pavlov je zahvalio Vladi Srbije i Ministarstvu saobraćaja na podršci koju pružaju Ruskim železnicama, jer bez te podrške, kaže, ne bi se ni posao realizovao planiranom dinamikom.
Ambasador Bocan-Harčenko istakao je da se zajednički projekti koje Ruske železnice u Srbiji realizuju nalaze pod okriljem dva predsednika - Aleksandra Vučića i Vladimira Putina.
Navodi da su projekti koje ta ruska kompanija izvodi deo infrastrukturnog razvoja Srbije i neotuđivi deo razvoja jugoistočne Evrope u pogledu transporta.
"Današnji sastanak, kao i svaki sa potpredsednicom Vlade, bio je plodan. Izražavam zahvalnost srpskoj strani na saradnji i posebno potpredsednici Mihajlović, koja je posvećena razvoju naše bilateralne saradnje i koja nam pruža podršku u realizaciji projekata. Verujem da će sve biti završeno u rokovima", rekao je ambasador.