Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Уговорени завршни радови на мосту између Аде и Падеја

22.05.2020. 13:23 13:25
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

АДА: Мост на Тиси између Аде и Падеја најзад ће бити комплетно завршен и добити трајну употребну дозволу, иако се користи већ скоро деценију.

Општина Ада је спровела јавну набавку којом је изабран најповољнији понуђач и потписан је уговор о извођењу неопходних радова са предузећем „Карин комерц МД” из Ветерника.

На основу уговора који је крајем јануара ове године потписан између Управе за капитална улагања АП Војводине и Општине Ада, о финансирању завршних радова на мосту, неопходних да мост на Тиси код Аде испуни све техничке услове за добијање трајне употребне дозволе, Управа за капитална улагања ову инвестицију подржава са 141,058.834 динара.

После потписаног уговора о финансирању радова, спроведен је поступак јавне набавке и изабран најповољнији понуђач, саопштено је из локалне самоуправе. Прецизира се да уговор о извођењу садржи радове на отклањању недостатака на систему за одводњавање са коловозних површина моста, као и на отклањању улегнућа на коловозу и тротоару на десној обали реке Тисе. Предвиђено је да се обаве „радови на отклањању каверна у земљаном насипу изнад цевастог пропуста на десној обали реке Тисе, док је на левој обали реке неопходно отклањање оштећења на уклапању насипа од армиране земље са обалоутврдом одбрамбеног насипа”.

Јавном набавком Општине Ада за извођача одабрано предузећеКарин комерц МДиз Ветерника, а покрајинска Управа за капитална улагања за неопходне радове обезбедила 141 милион динара

Уз те уговорени су још радови на отклањању благих улегнућа на насипу од армиране земље у зони прилаза дилатационим спојницама са моста, отклањање корозије на пешачкој огради моста и прилазних саобраћајница, такође и отклањање прљавштине и наноса у сливницима и дилатационим спојницама.

Без обзира на чињеницу да мост већ увелико користе житељи потиских места и други учесници у саобраћају, од Аде према околним банатским местима и Кикинди, мањкавости у реализацији ове инвестиције су испливале на површину. Мост је иначе замишљен као важна карика регионалне саобраћајнице, а када је предат на употребу престала је да саобраћа скела преко Тисе између Аде и Падеја, а такође и скела код Мола.

У време када је грађен овај мост је представљао једну од најзначајнијих капиталних инвестиција у Војводини, јер је у његово постављање и приступне саобраћајнице утрошено преко 1,2 милијарде динара. Инвеститор моста преко Тисе у Ади била је Општина Ада, а финансијер тадашњи Фонд за капитална улагања АП Војводине, али су се радови одужили, а читав подухват био и предмет судских спорова.  


Почетак радова око 1. јуна

На подужем списку неопходних радова је и израда платоа у зони испод прилазне конструкције моста, затим, радови на отклањању недостатака на санацији и завршетку радова на електроенергетским инсталацијама, громобранским инсталацијама и инсталацији видео- надзора моста. Списак уговорених радова заокружује постављање и завршетак вертикалне и хоризонталне саобраћајне сигнализације. Предвиђено је да уговорени радови трају 120 календарских дана, а почињу око 1. јуна.

Због тога што сви неопходни радови нису били у потпуности урађени или нису ваљано обављени, мост на Тиси код Аде није могао да добије трајну употребну дозволу, мада је предат на употребу 24. децембра 2010. године, када је врпцу свечано пресекао тадашњи председник Владе АП Војводине Бојан Пајтић. Мост је предат на употребу на основу привремене употребне дозволе за његово коришћење, али иако је од тада прошло скоро 10 година, нису испуњени услови да добије трајну употребну дозволу. 


По пројекту „Еуро гарди гроуп” ДОО из Новог Сада, у улози извођача првобитно је била фирма „Интер-мост” АД из Београда која је пре завршетка посла отишла у стечај, па је посао наставило предузеће „Интер-коп” ДОО из Шапца. Међутим, врло брзо пошто је врпца свечано пресечена и саобраћај кренуо, испоставило се да има мањкавости у изведеним радовима и незавршених послова. Трошкови настали допремањем челичне конструкције моста из Немачке, били су касније предмет спорења општина Бечеј и Нови Бечеј, са Адом и Покрајином. Мост постављен преко Тисе код Аде изграђен је захваљујући донацији челичне конструкције из немачког града Филсхофена, а првобитно је био намењен за премошћавање реке између Бечеја и Новог Бечеја.

Текст и фото: М. Митровић

 

Пише:
Пошаљите коментар