Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Ugovoreni završni radovi na mostu između Ade i Padeja

22.05.2020. 13:23 13:25
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

ADA: Most na Tisi između Ade i Padeja najzad će biti kompletno završen i dobiti trajnu upotrebnu dozvolu, iako se koristi već skoro deceniju.

Opština Ada je sprovela javnu nabavku kojom je izabran najpovoljniji ponuđač i potpisan je ugovor o izvođenju neophodnih radova sa preduzećem „Karin komerc MD” iz Veternika.

Na osnovu ugovora koji je krajem januara ove godine potpisan između Uprave za kapitalna ulaganja AP Vojvodine i Opštine Ada, o finansiranju završnih radova na mostu, neophodnih da most na Tisi kod Ade ispuni sve tehničke uslove za dobijanje trajne upotrebne dozvole, Uprava za kapitalna ulaganja ovu investiciju podržava sa 141,058.834 dinara.

Posle potpisanog ugovora o finansiranju radova, sproveden je postupak javne nabavke i izabran najpovoljniji ponuđač, saopšteno je iz lokalne samouprave. Precizira se da ugovor o izvođenju sadrži radove na otklanjanju nedostataka na sistemu za odvodnjavanje sa kolovoznih površina mosta, kao i na otklanjanju ulegnuća na kolovozu i trotoaru na desnoj obali reke Tise. Predviđeno je da se obave „radovi na otklanjanju kaverna u zemljanom nasipu iznad cevastog propusta na desnoj obali reke Tise, dok je na levoj obali reke neophodno otklanjanje oštećenja na uklapanju nasipa od armirane zemlje sa obaloutvrdom odbrambenog nasipa”.

Javnom nabavkom Opštine Ada za izvođača odabrano preduzećeKarin komerc MDiz Veternika, a pokrajinska Uprava za kapitalna ulaganja za neophodne radove obezbedila 141 milion dinara

Uz te ugovoreni su još radovi na otklanjanju blagih ulegnuća na nasipu od armirane zemlje u zoni prilaza dilatacionim spojnicama sa mosta, otklanjanje korozije na pešačkoj ogradi mosta i prilaznih saobraćajnica, takođe i otklanjanje prljavštine i nanosa u slivnicima i dilatacionim spojnicama.

Bez obzira na činjenicu da most već uveliko koriste žitelji potiskih mesta i drugi učesnici u saobraćaju, od Ade prema okolnim banatskim mestima i Kikindi, manjkavosti u realizaciji ove investicije su isplivale na površinu. Most je inače zamišljen kao važna karika regionalne saobraćajnice, a kada je predat na upotrebu prestala je da saobraća skela preko Tise između Ade i Padeja, a takođe i skela kod Mola.

U vreme kada je građen ovaj most je predstavljao jednu od najznačajnijih kapitalnih investicija u Vojvodini, jer je u njegovo postavljanje i pristupne saobraćajnice utrošeno preko 1,2 milijarde dinara. Investitor mosta preko Tise u Adi bila je Opština Ada, a finansijer tadašnji Fond za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, ali su se radovi odužili, a čitav poduhvat bio i predmet sudskih sporova.  


Početak radova oko 1. juna

Na podužem spisku neophodnih radova je i izrada platoa u zoni ispod prilazne konstrukcije mosta, zatim, radovi na otklanjanju nedostataka na sanaciji i završetku radova na elektroenergetskim instalacijama, gromobranskim instalacijama i instalaciji video- nadzora mosta. Spisak ugovorenih radova zaokružuje postavljanje i završetak vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije. Predviđeno je da ugovoreni radovi traju 120 kalendarskih dana, a počinju oko 1. juna.

Zbog toga što svi neophodni radovi nisu bili u potpunosti urađeni ili nisu valjano obavljeni, most na Tisi kod Ade nije mogao da dobije trajnu upotrebnu dozvolu, mada je predat na upotrebu 24. decembra 2010. godine, kada je vrpcu svečano presekao tadašnji predsednik Vlade AP Vojvodine Bojan Pajtić. Most je predat na upotrebu na osnovu privremene upotrebne dozvole za njegovo korišćenje, ali iako je od tada prošlo skoro 10 godina, nisu ispunjeni uslovi da dobije trajnu upotrebnu dozvolu. 


Po projektu „Euro gardi group” DOO iz Novog Sada, u ulozi izvođača prvobitno je bila firma „Inter-most” AD iz Beograda koja je pre završetka posla otišla u stečaj, pa je posao nastavilo preduzeće „Inter-kop” DOO iz Šapca. Međutim, vrlo brzo pošto je vrpca svečano presečena i saobraćaj krenuo, ispostavilo se da ima manjkavosti u izvedenim radovima i nezavršenih poslova. Troškovi nastali dopremanjem čelične konstrukcije mosta iz Nemačke, bili su kasnije predmet sporenja opština Bečej i Novi Bečej, sa Adom i Pokrajinom. Most postavljen preko Tise kod Ade izgrađen je zahvaljujući donaciji čelične konstrukcije iz nemačkog grada Filshofena, a prvobitno je bio namenjen za premošćavanje reke između Bečeja i Novog Bečeja.

Tekst i foto: M. Mitrović

 

Piše:
Pošaljite komentar