overcast clouds
22°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Пет занимљивости о чувеном Шанелу бр. 5

11.05.2020. 18:28 18:30
Пише:
Извор: Pixabay.com

1. Настао је због Коко Шанел

Шанел Н°5 добио је име по самој дизајнерки, славној Габријели Коко Шанел. Након што је дошла на идеју да креира парфем за свој модни бренд током сусрета с пријатељима у Монте Карлу, Шанелова је замолила дизајнера парфема Ернеста Беоа да направи "парфем који мирише као жена".

Хтела је мирис који ће одговарати њеном стилу. Резултат је био заводнички цветни мирис који није сличан нити једном другом парфему на тржишту, пише задовољна.дневник.хр.

2. Број 5 има одређено значење

Креаторка Коко Шанел одабрала је пети по реду парфем који јој је је Ернест Бео презентовао. Број 5 био је њен сретан број, и парфем је лансиран у продају у петом месецу 1921. године.

3. Богатство ретких састојака

За производњу овог мириса потребна је чак једна тона цвећа, а међу њима превладава ylang -ylang с Мадагаскара и мајоте, мајска ружа која цвета свега три седмице годишње и јасмин из Граса. Но, нити једна нота не превладава, преноси Радио Сарајево.

4. Амерички војници носили га супругама

Када је приликом једног интервјуа Мерилин Монро рекла да у кревету носи само неколико капљица Шанел Н°5. то је био довољан разлог да се милиони жена одлуче за тај парфем. Занимљиво је такође како је у време Другог светског рата 1945. године Шанел у Паризу затворио све трговине осим оне у којој су се продавали парфеми. Како се рат ближио крају, амерички војници ушли су у Париз и кренули у потрагу за оригиналним поклоном којим ће развеселити своје вољене које су их чекале код куће.

5. Надмашио стандарде оглашавања начина парфема

Ричард Аведон 1969. године снимио је прву рекламу за Шанел 5 у Њујорку. Иако је трајала свега пар секунди, била је једна од најскупљих реклама  у том раздобљу.

Аутор:
Пошаљите коментар