Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pet zanimljivosti o čuvenom Šanelu br. 5

11.05.2020. 18:28 18:30
Piše:
Izvor: Pixabay.com

1. Nastao je zbog Koko Šanel

Šanel N°5 dobio je ime po samoj dizajnerki, slavnoj Gabrijeli Koko Šanel. Nakon što je došla na ideju da kreira parfem za svoj modni brend tokom susreta s prijateljima u Monte Karlu, Šanelova je zamolila dizajnera parfema Ernesta Beoa da napravi "parfem koji miriše kao žena".

Htela je miris koji će odgovarati njenom stilu. Rezultat je bio zavodnički cvetni miris koji nije sličan niti jednom drugom parfemu na tržištu, piše zadovoljna.dnevnik.hr.

2. Broj 5 ima određeno značenje

Kreatorka Koko Šanel odabrala je peti po redu parfem koji joj je je Ernest Beo prezentovao. Broj 5 bio je njen sretan broj, i parfem je lansiran u prodaju u petom mesecu 1921. godine.

3. Bogatstvo retkih sastojaka

Za proizvodnju ovog mirisa potrebna je čak jedna tona cveća, a među njima prevladava ylang -ylang s Madagaskara i majote, majska ruža koja cveta svega tri sedmice godišnje i jasmin iz Grasa. No, niti jedna nota ne prevladava, prenosi Radio Sarajevo.

4. Američki vojnici nosili ga suprugama

Kada je prilikom jednog intervjua Merilin Monro rekla da u krevetu nosi samo nekoliko kapljica Šanel N°5. to je bio dovoljan razlog da se milioni žena odluče za taj parfem. Zanimljivo je takođe kako je u vreme Drugog svetskog rata 1945. godine Šanel u Parizu zatvorio sve trgovine osim one u kojoj su se prodavali parfemi. Kako se rat bližio kraju, američki vojnici ušli su u Pariz i krenuli u potragu za originalnim poklonom kojim će razveseliti svoje voljene koje su ih čekale kod kuće.

5. Nadmašio standarde oglašavanja načina parfema

Ričard Avedon 1969. godine snimio je prvu reklamu za Šanel 5 u Njujorku. Iako je trajala svega par sekundi, bila je jedna od najskupljih reklama  u tom razdoblju.

Autor:
Pošaljite komentar