Ванредно стање не одлаже јавне набавке у ЈКП Чистоћа
Због увођења ванредног стања, као и мера за спречавање ширења коронавируса, градска комунална предузећа принуђена су на то да свој рад прилагоде новонасталој ситуацији.
Појачане су мере предострожности, процес рада је оптимизиран, тако да на посао долазе само они који морају, док запослени у администрацији углавном раде од куће и за сада се јавне набавке реализују планираном динамиком.
У складу с одобрењем руководилаца појединачних служби, одређен је потребан број људи у администрацији и сам процес рада је оптимизиран, тако да послови буду одрађени без застоја, уз поштовање свих мера које важе у ванредном стању, наводе у ЈКП „Чистоћа”. Додају да све службе раде редовно, уз одговарајуħе мере предострожности, дезинфекцију возила и опреме, а екипе на терену имају одговарајућу заштитну опрему. Све чистилице и цистерне за прање улица користе средство за дезинфекцију које је нам је уступило ЈКП „Водовод и канализација”.
Без обзира на ванредно стање, екипе за сакупљање и транспорт отпада раде по редовном програму, и, како из „Чистоће” поручују, неће бити кашњења ни застоја и смеће ће бити уклањано једнаком динамиком. И одржавање јавне хигијене је у редовном режиму, а као једна од додатних мера, у граду и приградским насељима интензивирано је прање и дезинфекција контејнера и простора око њих. Осим тога, ради лакшег и безбеднијег одлагања отпада, поклопци на свим подземним и надземним контејнерима су скинути, односно фиксирани, да их грађани приликом бацања смећа не би додиривали рукама.
Како незванично сазнајемо, због новонастале ситуације и нових државних мера, стотине паушалаца, поготово из ИТ сектора, позатварало је фирме, а док те промене не пријаве ЈКП „Чистоћи” – будући да је то је обавеза власника фирме – то предузеће наставља да шаље рачуне.
По Одлуци о одржавању чистоће града Новог Сада, сва правна лица су дужна да пријаве ЈКП „Чистоћа” промене у вези с престанком рада, променом делатности, привременим прекидом, односно наставком обављања одређене делатности, пријавом или пак ођавом пословних јединица. „Чистоћу” би требало обавестити и о промени адресе седишта фирме, власништва, као и промени одговорног лица, лица за заступање... Осим тога, корисник је, као власник пословног простора или закуподавац, дужан да у року од 15 дана од закључења или раскида уговора о закупу пословног простора, пријави или ођави задужења за услуге одржавања чистоће.
У „Чистоћи” напомињу да се, за сада, све јавне набавке реализују планираном динамиком, те да тренутно нема посебних измена или одлагања. То предузеће је у prеthodnе две седмице расписало укупно пет тендера. Осим набавке неопходних материјала, на сајту „Чистоће” објављен је и позив за подношење понуда за санацију приступних стаза на депонији, као и за услуге мануелног пречишћавања јавних површина недоступних за машинско чишћење. Иначе, реч је о површинама које нису обухваћене Програмом одржавања јавне хигијене, а како је у конкурсној документацији наведено, осим чишћења метлом, тендером је обухваћено и ручно прање улица, те стругање ивичњака, тротоара, пешачких и бициклистичких стаза и паркинга, као и сакупљање отпада у камион.
Ј. Вукашиновић