Vanredno stanje ne odlaže javne nabavke u JKP Čistoća
Zbog uvođenja vanrednog stanja, kao i mera za sprečavanje širenja koronavirusa, gradska komunalna preduzeća prinuđena su na to da svoj rad prilagode novonastaloj situaciji.
Pojačane su mere predostrožnosti, proces rada je optimiziran, tako da na posao dolaze samo oni koji moraju, dok zaposleni u administraciji uglavnom rade od kuće i za sada se javne nabavke realizuju planiranom dinamikom.
U skladu s odobrenjem rukovodilaca pojedinačnih službi, određen je potreban broj ljudi u administraciji i sam proces rada je optimiziran, tako da poslovi budu odrađeni bez zastoja, uz poštovanje svih mera koje važe u vanrednom stanju, navode u JKP „Čistoća”. Dodaju da sve službe rade redovno, uz odgovarajuħe mere predostrožnosti, dezinfekciju vozila i opreme, a ekipe na terenu imaju odgovarajuću zaštitnu opremu. Sve čistilice i cisterne za pranje ulica koriste sredstvo za dezinfekciju koje je nam je ustupilo JKP „Vodovod i kanalizacija”.
Bez obzira na vanredno stanje, ekipe za sakupljanje i transport otpada rade po redovnom programu, i, kako iz „Čistoće” poručuju, neće biti kašnjenja ni zastoja i smeće će biti uklanjano jednakom dinamikom. I održavanje javne higijene je u redovnom režimu, a kao jedna od dodatnih mera, u gradu i prigradskim naseljima intenzivirano je pranje i dezinfekcija kontejnera i prostora oko njih. Osim toga, radi lakšeg i bezbednijeg odlaganja otpada, poklopci na svim podzemnim i nadzemnim kontejnerima su skinuti, odnosno fiksirani, da ih građani prilikom bacanja smeća ne bi dodirivali rukama.
Kako nezvanično saznajemo, zbog novonastale situacije i novih državnih mera, stotine paušalaca, pogotovo iz IT sektora, pozatvaralo je firme, a dok te promene ne prijave JKP „Čistoći” – budući da je to je obaveza vlasnika firme – to preduzeće nastavlja da šalje račune.
Po Odluci o održavanju čistoće grada Novog Sada, sva pravna lica su dužna da prijave JKP „Čistoća” promene u vezi s prestankom rada, promenom delatnosti, privremenim prekidom, odnosno nastavkom obavljanja određene delatnosti, prijavom ili pak ođavom poslovnih jedinica. „Čistoću” bi trebalo obavestiti i o promeni adrese sedišta firme, vlasništva, kao i promeni odgovornog lica, lica za zastupanje... Osim toga, korisnik je, kao vlasnik poslovnog prostora ili zakupodavac, dužan da u roku od 15 dana od zaključenja ili raskida ugovora o zakupu poslovnog prostora, prijavi ili ođavi zaduženja za usluge održavanja čistoće.
U „Čistoći” napominju da se, za sada, sve javne nabavke realizuju planiranom dinamikom, te da trenutno nema posebnih izmena ili odlaganja. To preduzeće je u prethodne dve sedmice raspisalo ukupno pet tendera. Osim nabavke neophodnih materijala, na sajtu „Čistoće” objavljen je i poziv za podnošenje ponuda za sanaciju pristupnih staza na deponiji, kao i za usluge manuelnog prečišćavanja javnih površina nedostupnih za mašinsko čišćenje. Inače, reč je o površinama koje nisu obuhvaćene Programom održavanja javne higijene, a kako je u konkursnoj dokumentaciji navedeno, osim čišćenja metlom, tenderom je obuhvaćeno i ručno pranje ulica, te struganje ivičnjaka, trotoara, pešačkih i biciklističkih staza i parkinga, kao i sakupljanje otpada u kamion.
J. Vukašinović