broken clouds
24°C
20.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Имаћемо морске луке и без мора

16.01.2020. 12:54 12:57
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

За градњу контејнерских копнених терминала, такозваних сувих лука, крајем прошле године заинтересовала се солунска лука.

У Влади Србије потврдили су РТС-у да већ разрађују ту иницијативу и могуће локације.

Солунска лука отварила је врата српским контејнерским копненим терминалима за претовар робе. Рачунају да ће тим „сувим лукама” знатно растеретити транспорт у југоисточној Европи.

– На пример, роба која крене из Кине, дође бродом до Солуна и уместо да се вади и претовара на камион и воз, она настави тим контејнером возом и долази до Србије – каже професор Економског факултета у Београду Слободан Аћимовић. – Свакако, роба се неће вадити из контејнера све до крајње дестинације, где ће да се царини.

За градњу контејнерских копнених терминала, такозваних сувих лука, крајем прошле године заинтересовала се солунска лука

– Идеја је у стварању такозваних шатл-возова, који повезују „суву луку” с правом луком и на такав начин се рационализује траспорт, односно пребацивање теретног транспота на железницу – објашњава Слободан Зечевић с Одсека Саобраћајног факултета у Београду за логистику.

Могућност за „суве луке” нашој земљи отворила је и иницијатива „Појас и пут” и градња брзе железнице Београд–Будимпешта.

– Ми смо формирали и Радну групу да бисмо наставили ефикасну инстинтуционалну сарадњу с луком Солун – каже Вељко Ковачевић из Министарства саобраћаја, грађевинаства и инфраструктуре. – Али није у питању само лука Солун, ту су и луке Пиреј, Констанца, Ријека, Драч. Интерес Србије је да гради те копнене терминале, такозване суве луке, зато што ћемо на тај начин постати део највећих логистичких ланаца.

Слободан Аћимовић каже да је то изводљиво и веома потребно Србији.


Ни Ротердам није далеко

Концепт „сувих лука” настао је седамдесетих година прошлог века, а данас готово 100 одсто робе у међународној трговини путује контејнерима.

Занимљиво је да је својевремено за „суве луке” у Србији била заинтересована велика ротердамска лука.


– Наша држава треба да подстакне наше привреднике да више користе контејнерски транспорт. Он је јефтинији, манипулација робе је бржа и самим тим су нижи логистички трошкови за државу, односно, пре свега, за предузећа – објашњава Аћимовић.

Њихове локације морају бити тамо где се укрштају пруга и пут. Конкретно, солунска лука је заинтересована за „суве терминале” у Београду, али се већ разматрају и Пирот и Ниш.

Е. Дн.

 

Пише:
Пошаљите коментар