Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Михајловић: Око 400 км нових аутопутева за највише пет година

03.01.2020. 11:22 11:23
Пише:
Фото: Танјуг/Зоран Жестић

БЕОГРАД: У Србији ће бити изграђено око 400 километара нових аутопутева за највише пет година, најавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Србија ће у том периоду завршити градњу бар шест аутопутева, рекла је Михајловић Танјугу и истакла да се они свакако неће градити по 10, 20 или 30 година као што је раније било са аутопутевима, рекла је Михајловић Танјугу.



То су аутопутеви Београд - Сарајево од Кузмина до Сремске Раче, деоница Прељина - Пожега на "Милошу Великом" и његово спајање са Ваљевом од Лајковца до Иверка, као и деоница Нови Београд - Сурчин.



Затим Моравски коридор од Прељине до Појата, аутопут Ниш - Мердаре, аутопут и брза саобраћајница Рума - Шабац - Лозница и Фрушкогорски коридор Рума - Нови Сад, а градиће се и аутопут "Вожд Карађорђе" од Младеновца и Лазаревца до Аранђеловца ка Деспотовцу и Бору.



Михајловић истиче да је 2019. обележио развој путне инфраструктуре пошто је завршена изградња путног Коридора 10, на југу и истоку земље, затим градња аутопута "Милош Велики" до Чачка, као и да су започети радови на четири нова аутопута који ће се градити у 2020, 2021. и 2022. години.



"На Милошу Великом почели смо деоницу аутопута Прељина - Пожега која није једноставна за градњу и треба да буде готова до краја 2021. године".



Такође, почели су радови на аутопуту ка БиХ од Кузмина до Сремске Раче, затим на аутопуту и брзој саобраћајници Рума - Шабац - Лозница, као и на градњи Моравског коридора.



Почетком марта 2020. кренуће и радови на спајању Ваљева са аутопутем "Милош Велики" на деоници Лајковац - Иверак, а у првој половини 2020. очекује се и почетак градње Фрушкогорског коридора заједно са тунелом кроз Фрушку гору, рекла је Михајловић.



"Цела 2020. ће проћи у изради пројеткно-теничке документације за нови аутопут Вожд Карађорђе, додаје Михајловић.



У трећем кварталу 2020. почеће радови на аутопуту Ниш - Плочник ка Мердару, за шта је потписан уговор вредан 100 милиона евра са Европском инвестиционом банком, као и уговор са Европском банком за обнову и развој, такође, од 100 милиона евра.



Моравски коридор од Појата до Крушевца биће готов за две године, до Краљева за три године, а до Прељине за највише четири године, навела је она.



Деоница Прељина - Пожега на Коридору 11 биће готова за највише три године, а крак аутопут ка БиХ Кузмин - Сремска Рача за две и по године.



Министарка каже да се тренутно ради документација за деоницу Коридору 11 од Пожеге до Дуге Пољане и да би уговор могао да буде потписан 2020, а уговор о финансирању 2021. године.



"Вредност пројектне документације је близу 50 милиона евра, што финансира будући извођач, кинсека компанија ЦРБЦ. Надамо се да следеће године можемо да разговарамо о условима за потписивање комерцијалног уговора и самим тим покренемо процедуру код Ексим банке Кине".



Додаје да је за наставак Коридора 11 од Пожеге до Дуге Пољане и Бољара на граници са Црном Гором потребно од 1,8 до 2,5 милијарди евра.



Михајловић напомиње да је Београд једини главни град у Европи који још нема завршену обилазницу и подсећа да азербејџански Азвирт и компанија Пауер Чајна раде на завршетку обилазнице до Бубањ Потока.



Наводи да се преговара за наставак обилазнице од Бубањ Потока до Панчева и да би тај уговор требало да буде спреман до посете председника Србије Александра Вучића Кини у априлу.



Такође, очекује да ће комплетна обилазница око Београда бити завршена за три до три и по године.



Говорећи о пругама, Михајловић каже да се у 2020. наставља градња брзе пруге Београд - Нови Сад и да ће се већ на јесен 2021. путовати само 25 минута између та два града, брзином од 200 км на сат.



Деоница брзе пруге између Новог Сада и Суботице почеће да се ради и марту 2020. и трајаће три године.



Каже да се већа ради документација за брзу пругу између Београда и Ниша за брзине од 200 км на сат, а од Ниша до Прешева 160 км на сат.



У 2020. почињу радови на целој прузи од Ниша до Димитровграда и обилазној прузи око Ниша.



Ради се документација за наставак реконструкције барске пруге од Ваљева до границе са Црном Гором, што ће радити руске железнице.



Према речима министарке, у 2020. завшава се документација и преговараће се о комерцијалном уговору за реконструкцију барске пруге, чија је процењена вредност већа од пола милијарде евра.



Михајловић је најавила да би у 2020. могла да почне да се гради пруга између Ваљева и Лознице, која је раније мого пута одлагана.



Обезбеђен је и нови кредит од Русије вредан 230 милиона евра, од чега ће део бити за изградњу савременог Диспечерског центра, за који ће документација бити готова крајем 2020. и моћи ће да почну радови, који ће трајати две и по године. Из Диспечерског центра управљаће се комплетним железничким саобраћајем у Србији.



Поред новца за улагање у пруге, обезбеђена су средства за сређивање свих 2.200 пружаних прелаза у земљи, за шта је потписан уговор са Светском банком у вредности од 15 милиона долара.



Михајловић каже да је започета изградња јефтиних станова за припаднике снага безбедности у пет градова и да ће први станови бити готови у Врању, где ће обе зграде бити завршене половином фебруара, а до краја тог месеца и усељене.



"До краја марта расписаћемо тендере за још 8.000 станова и један ће бити за скоро 1.000 станова у Београду", рекла је она и додала да ће се такви станови правити и у другим већим градовима.



Ту, каже, не нема никаквих кашењења, осим код станова у Нишу због одређених околности које немају везе са извођачима.



"Србија ће имати за две године скоро 9.000 станова за снаге безбедности који ће бити завршени", навела је Михајловић.



Коментаришући програм Србија 2025, министарка истиче да не може да се очекује развој привреде и останак људи у Србији ако нема развијене инфраструктуре.



"Зато је наше опредељење да имамо велики инвестицоини план у наредних пет година, који је предвиђа огромана улагања у инфраструктуру - комуналну, енергетску, социјалну, транспортну и другу, а све како би се грађанима побољшали услови живота. То ће бити и директан замајац развоја привреде".



Како је рекла, тај привредни "бум" ће учинити да српска економија што мање осети економске проблеме и кризе у свету.



Михајловић додаје да садашња улагања у водни саобраћај износе око 240 милиона евра, а један од већих пројеката је реконстркција бродске преводнице на Ђердапу 1, где су почели припремни радови, а биће урађена и преводница на Ђердапу 2 за коју ће се током 2020. правити документација.



Градиће се и нова лука у Београду у близини Пупиновог моста, затим документација за нову луку у Смедереву, као и проширење капацитета постојећих лука. Предвиђени су и инфрастрктурни пројекти на реци Тиси.



Улагаће се у савремене системе за навигацију за модерно управљање воднима саобаћајем у земљи.



Михајловић каже да је авиосаобраћај у Србији већ у ЕУ, пошто функцинише по свим европским стандардима.



Она очекује улагање концесионара у београдски аеродром, више од 300 милиона евра у наредним годинама и каже да ускоро почиње и градња новог торња на аеродрому у вредности од 17 милиона евра.



Михајловић истиче да ће се и даље улагати у мале аеродроме, на пример, нишки, који ће добити нови торањ, затим у аеродром Лађевци на коме ће током 2020. почети градња нове писте, која ће коштати између 20 и 25 милиона евра, како би се на њему развио и карго саобраћај.

Пише:
Пошаљите коментар