Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Mihajlović: Oko 400 km novih autoputeva za najviše pet godina

03.01.2020. 11:22 11:23
Piše:
Foto: Tanjug/Zoran Žestić

BEOGRAD: U Srbiji će biti izgrađeno oko 400 kilometara novih autoputeva za najviše pet godina, najavila je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Srbija će u tom periodu završiti gradnju bar šest autoputeva, rekla je Mihajlović Tanjugu i istakla da se oni svakako neće graditi po 10, 20 ili 30 godina kao što je ranije bilo sa autoputevima, rekla je Mihajlović Tanjugu.



To su autoputevi Beograd - Sarajevo od Kuzmina do Sremske Rače, deonica Preljina - Požega na "Milošu Velikom" i njegovo spajanje sa Valjevom od Lajkovca do Iverka, kao i deonica Novi Beograd - Surčin.



Zatim Moravski koridor od Preljine do Pojata, autoput Niš - Merdare, autoput i brza saobraćajnica Ruma - Šabac - Loznica i Fruškogorski koridor Ruma - Novi Sad, a gradiće se i autoput "Vožd Karađorđe" od Mladenovca i Lazarevca do Aranđelovca ka Despotovcu i Boru.



Mihajlović ističe da je 2019. obeležio razvoj putne infrastrukture pošto je završena izgradnja putnog Koridora 10, na jugu i istoku zemlje, zatim gradnja autoputa "Miloš Veliki" do Čačka, kao i da su započeti radovi na četiri nova autoputa koji će se graditi u 2020, 2021. i 2022. godini.



"Na Milošu Velikom počeli smo deonicu autoputa Preljina - Požega koja nije jednostavna za gradnju i treba da bude gotova do kraja 2021. godine".



Takođe, počeli su radovi na autoputu ka BiH od Kuzmina do Sremske Rače, zatim na autoputu i brzoj saobraćajnici Ruma - Šabac - Loznica, kao i na gradnji Moravskog koridora.



Početkom marta 2020. krenuće i radovi na spajanju Valjeva sa autoputem "Miloš Veliki" na deonici Lajkovac - Iverak, a u prvoj polovini 2020. očekuje se i početak gradnje Fruškogorskog koridora zajedno sa tunelom kroz Frušku goru, rekla je Mihajlović.



"Cela 2020. će proći u izradi projetkno-teničke dokumentacije za novi autoput Vožd Karađorđe, dodaje Mihajlović.



U trećem kvartalu 2020. počeće radovi na autoputu Niš - Pločnik ka Merdaru, za šta je potpisan ugovor vredan 100 miliona evra sa Evropskom investicionom bankom, kao i ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, takođe, od 100 miliona evra.



Moravski koridor od Pojata do Kruševca biće gotov za dve godine, do Kraljeva za tri godine, a do Preljine za najviše četiri godine, navela je ona.



Deonica Preljina - Požega na Koridoru 11 biće gotova za najviše tri godine, a krak autoput ka BiH Kuzmin - Sremska Rača za dve i po godine.



Ministarka kaže da se trenutno radi dokumentacija za deonicu Koridoru 11 od Požege do Duge Poljane i da bi ugovor mogao da bude potpisan 2020, a ugovor o finansiranju 2021. godine.



"Vrednost projektne dokumentacije je blizu 50 miliona evra, što finansira budući izvođač, kinseka kompanija CRBC. Nadamo se da sledeće godine možemo da razgovaramo o uslovima za potpisivanje komercijalnog ugovora i samim tim pokrenemo proceduru kod Eksim banke Kine".



Dodaje da je za nastavak Koridora 11 od Požege do Duge Poljane i Boljara na granici sa Crnom Gorom potrebno od 1,8 do 2,5 milijardi evra.



Mihajlović napominje da je Beograd jedini glavni grad u Evropi koji još nema završenu obilaznicu i podseća da azerbejdžanski Azvirt i kompanija Pauer Čajna rade na završetku obilaznice do Bubanj Potoka.



Navodi da se pregovara za nastavak obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva i da bi taj ugovor trebalo da bude spreman do posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića Kini u aprilu.



Takođe, očekuje da će kompletna obilaznica oko Beograda biti završena za tri do tri i po godine.



Govoreći o prugama, Mihajlović kaže da se u 2020. nastavlja gradnja brze pruge Beograd - Novi Sad i da će se već na jesen 2021. putovati samo 25 minuta između ta dva grada, brzinom od 200 km na sat.



Deonica brze pruge između Novog Sada i Subotice počeće da se radi i martu 2020. i trajaće tri godine.



Kaže da se veća radi dokumentacija za brzu prugu između Beograda i Niša za brzine od 200 km na sat, a od Niša do Preševa 160 km na sat.



U 2020. počinju radovi na celoj pruzi od Niša do Dimitrovgrada i obilaznoj pruzi oko Niša.



Radi se dokumentacija za nastavak rekonstrukcije barske pruge od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, što će raditi ruske železnice.



Prema rečima ministarke, u 2020. zavšava se dokumentacija i pregovaraće se o komercijalnom ugovoru za rekonstrukciju barske pruge, čija je procenjena vrednost veća od pola milijarde evra.



Mihajlović je najavila da bi u 2020. mogla da počne da se gradi pruga između Valjeva i Loznice, koja je ranije mogo puta odlagana.



Obezbeđen je i novi kredit od Rusije vredan 230 miliona evra, od čega će deo biti za izgradnju savremenog Dispečerskog centra, za koji će dokumentacija biti gotova krajem 2020. i moći će da počnu radovi, koji će trajati dve i po godine. Iz Dispečerskog centra upravljaće se kompletnim železničkim saobraćajem u Srbiji.



Pored novca za ulaganje u pruge, obezbeđena su sredstva za sređivanje svih 2.200 pružanih prelaza u zemlji, za šta je potpisan ugovor sa Svetskom bankom u vrednosti od 15 miliona dolara.



Mihajlović kaže da je započeta izgradnja jeftinih stanova za pripadnike snaga bezbednosti u pet gradova i da će prvi stanovi biti gotovi u Vranju, gde će obe zgrade biti završene polovinom februara, a do kraja tog meseca i useljene.



"Do kraja marta raspisaćemo tendere za još 8.000 stanova i jedan će biti za skoro 1.000 stanova u Beogradu", rekla je ona i dodala da će se takvi stanovi praviti i u drugim većim gradovima.



Tu, kaže, ne nema nikakvih kašenjenja, osim kod stanova u Nišu zbog određenih okolnosti koje nemaju veze sa izvođačima.



"Srbija će imati za dve godine skoro 9.000 stanova za snage bezbednosti koji će biti završeni", navela je Mihajlović.



Komentarišući program Srbija 2025, ministarka ističe da ne može da se očekuje razvoj privrede i ostanak ljudi u Srbiji ako nema razvijene infrastrukture.



"Zato je naše opredeljenje da imamo veliki investicoini plan u narednih pet godina, koji je predviđa ogromana ulaganja u infrastrukturu - komunalnu, energetsku, socijalnu, transportnu i drugu, a sve kako bi se građanima poboljšali uslovi života. To će biti i direktan zamajac razvoja privrede".



Kako je rekla, taj privredni "bum" će učiniti da srpska ekonomija što manje oseti ekonomske probleme i krize u svetu.



Mihajlović dodaje da sadašnja ulaganja u vodni saobraćaj iznose oko 240 miliona evra, a jedan od većih projekata je rekonstrkcija brodske prevodnice na Đerdapu 1, gde su počeli pripremni radovi, a biće urađena i prevodnica na Đerdapu 2 za koju će se tokom 2020. praviti dokumentacija.



Gradiće se i nova luka u Beogradu u blizini Pupinovog mosta, zatim dokumentacija za novu luku u Smederevu, kao i proširenje kapaciteta postojećih luka. Predviđeni su i infrastrkturni projekti na reci Tisi.



Ulagaće se u savremene sisteme za navigaciju za moderno upravljanje vodnima saobaćajem u zemlji.



Mihajlović kaže da je aviosaobraćaj u Srbiji već u EU, pošto funkciniše po svim evropskim standardima.



Ona očekuje ulaganje koncesionara u beogradski aerodrom, više od 300 miliona evra u narednim godinama i kaže da uskoro počinje i gradnja novog tornja na aerodromu u vrednosti od 17 miliona evra.



Mihajlović ističe da će se i dalje ulagati u male aerodrome, na primer, niški, koji će dobiti novi toranj, zatim u aerodrom Lađevci na kome će tokom 2020. početi gradnja nove piste, koja će koštati između 20 i 25 miliona evra, kako bi se na njemu razvio i kargo saobraćaj.

Piše:
Pošaljite komentar