Комплет 120 км аутопута: Отворена деоница Сурчин-Обреновац
ОБРЕНОВАЦ: Деоница аутопута "Милош Велики" Сурчин - Обреновац дуга 17,6 километара отворена је данас у присуству председника Србије Александра Вучића, чиме је комплетиран аутопут од Београда до Чачка у дужини од 120 километара.
Завршетком и тог дела аутопута "Милош Велики" од Београда до Чачка ће моћи да се стигне за око сат времена.
Вучић је обилазећи нови аутопут и велики мост код Обреновца на Сави и Колубари, у разговору са представницима кинеске компаније CCCC, која је ангажована и на градњи деонице од Прељине до Пожеге, добио обећање директора Џанг Сјаојуена да ће тај аутопут бити завршен до краја 2021. године.
Председник је рекао да ће грађани за тачно две године ићи аутопутем од Београда до Пожеге и да се грађани више неће мучити вожњом кроз овчарско-кабларску клисуру.
Вучић је истакао да ће Чачак и околна места "процветати" и у шали рекао директору Путева Србије Зорану Дробњаку - "то си ти Дробњак све намештао за Чачак".
Казао је, такође, да ће 28. децембра бити представљен план за развој који неће бити само списак лепих жеља.
"То ће бити план са веома снажном реформском агендом за раст од шест и више одсто до 2025. године. Желимо да будемо први у Европи по стопи привредног раста", рекао је Вучић .
Он се осврнуо и на то што су поједини, како каже говорили да је све што он прича само фатаморгана и позвао их да сада дођу на аутопут и сами се увере да ли је у питању фатаморгана.
Како је рекао, Кинези су стекли огроман кредит код нас, јер прихватају оно што других неће, а склањају се када се неки други туку, када мисле да у питању лака зарада.
Вучић је казао да ће тај аутопут до Пожеге бити, како он каже, велика ствар, у јер ће се завршити таман у време када њему истиче мандат.
„Програм "Србија 2025", који ће бити представљен 28. децембра, је реалан, рационалан и веома амбициозан план инвестиционих пројеката за Србију, изјавио је данас председник Александар Вучић.
Вучић је новинарима у аутобусу, приликом обиласка дела аутопута Милош Велики од Сурчина до Обреновца, који је данас отворен, рекао да је тај програм комбинација нових амбициозних структурних реформи и улагања.
"Програм је реалан, рационалан и веома амбициозан, али људи виде шта смо направили па ће моћи и да верују и у њега", рекао је Вучић.
Председник је, међутим, истакао да, и поред реформи и успеха, попут просечне плате која је први пут виша од 500 евра, држава хоће нове амбициозне реформе.
Он је рекао да су Србији потребне додатне структурне реформе, да се уреде јавна предузећа, као и да привредни раст иде преко шест одсто.
"Ако то обавимо, људи неће моћи ни да прате шта се све променило у Србији", рекао је Вучић.
Упитан како коментарише критике у вези са изградњом и отварањем ауто-путева, Вучић је рекао да није први пут да га критикују и позвао оне који говоре да се на Гугл мапи не виде путеви који су у prеthodnom периоду отворени, да се и сами увере.
"Ако се човек стално осврће на сваки камен који неко баци, неће ни метар и по прећи", рекао је Вучић и додао да у сваком случају држава жели да напредује још више.
"Могу онда поносно да одем", додао је председник Србије.
Председника Србије је на месту отварања аутопута дочекао велики број грађана, а отварању присуствују и премијерка Ана Бранбић, српски члан Председништва БиХ Милорад Додик, министарка грађевинарства Зорана Михајловић, амбасадорка Кине Чен Бо.
Председник је и на званичном инстаграм профилу Будућностсрбијеав честитао грађанима Србије отварање деонице Сурчин - Обреновац и захвалио радницима који су били ангажовани на изградњи тог пута.
"Хвала вредним радницима, који су урадили велики посао за нашу земљу, хвала им на борбености и честитам им на борбености и честитам свим грађанима Србије отварање Сурчин - Обреновац. Београд - Чачак стизаће се за сат времена, то је оно што смо сањали деценијама", поручио је Вучић уз фотографије данашњег обиласка пута.
Александар Вучић је рекао да би желео да до Ниша буде изграђена брза пруга, као што ће бити изграђена до Суботице и додао да је то једина дилема која остаје око инфраструктурних планова, због цене.
"Све је јасно за пругу Ниш-Прешево и Димитровград, тамо ће бити пруга за брзину од 120 километара. За брзу пругу до Ниша, која би ишла на већу брзину скаче драматично цена за 800 милиона“, рекао је он.
Вучић је казао да би желео да се пронађе извор за тај новац, јер лично жели да Ниш има исти статус као Нови Сад.
Указао је да би то користило путничком, а не само карго саобраћају, и постали би кључно место на европској мапи.
Говорећи о аутопутевима подсетио је да смо пре седам година, када многи путеви нису постојали, имали 34 милиона возила на Коридору 10, да сада имамо 60 милиона, а следеће године ће ићи на преко 75 милиона возила.
То, према његовим речима, показује колико стандард расте, а додао је да и указује колико све више странаца користи наше путеве.
„Покушаће камионе да мотивишу да са Ибарске иду на аутопут, а да онда од Ибарске магистрале направимо одличан пут, где ћемо наплаћивати за камионе преко шест тона, како неби рушили тај пут“, објаснио је он.
Сурчин - Обреновац је прва деоница "Милоша Великог" у пуном профилу аутопута (шест трака).
Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут "Милош Велики" (Коридор 11) ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом, што ће елиминисати гужве на обреновачком путу.
Такође, вожња од Сурчина до Обреновца ће бити бесплатна пошто ће се путарина наплаћивати тек од рампе код Обреновца.
То је, иначе, први аутопут који је урађен пре званичног рока и без икаквих додатних трошкова.
Нови аутопут има укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две велике петље Сурчин и Обреновац.
Највећи мост код Обреновца дужине 1.581 метар и ширине 29 метара, на ушћу Колубаре у Саву, урађен је са 27 стубова и 33 распона, а уграђено је 88.000 кубика бетона и више од 11.500 тона араматуре.
Такође, у трасу аутопута од Сурчина до Обреновца уграђено је више од 2,7 милиона кубика песка и око 190.000 тона асфалта.
Велики мост код Обреновца састоји се од јужног и северног приступног моста, као и главног моста који је грађен системом "крлетке", што подразумева истовремену изградњу приступних мостова и спајање према главном распону.
Распон између стубова на мосту је 275 метара.
Тај мост је у јуну ове године спојио сурчинску и обреновачку страну, то јест обале Бољеваца и Барича.
Иначе, на том месту се налази и највећи пловни пут Саве у ширини од 150 метара. Висина главног распона моста је око 20 метара над водом при средњем водостају.
Ауто-пут ће препородити западну и централну Србију
„Ауто-пут Београд-Чачак, који је данашњим отварањем последње деонице Сурчин-Обреновац у потпуности завршен, доноси будућност за Србију у економском, али и сваком другом смислу, поручио је данас председник Србије Александар Вучић.
Вучић је на отварању деонице Сурчин-Обреновац рекао да сви грађани Србије треба да буду поносни на данашњи дан јер ће у будућим деценијама моћи да се хвале тиме што су учествовали у изградњи најважнијих путева за Србију.
"У ономе што доноси будућност у економском и сваком другом смислу, ономе што ће препородити централну и западну Србију, донети нову вредност и нови квалитет живота", рекао је Вучић.
Он је рекао да су се данас Београд и Чачак пробудили и одлучили да крену један ка другом, постали ближи, а тиме су и сва места на том путу и делу Србије постали део једне велике блиске породице.
"До јуче су Чачак и Београд били удаљени два и по сата вожње, данас само један сат. Свако ко путује уштедеће један сат свог времена, а захваљујући томе ће моћи да проведе више времена са породицом или радећи. Данас је српски народ постао богатији за више времена, више посла и више фабрика", рекао је Вучић.
Он је истакао да је управо то оно што је најбољи поклон Србији после много година мучења, транзиције, уништених фабрика.
"Не могу вама грађанима да вратим време које смо изгубили на путевима у прошлости услед немара, лењости, инертности... али данас можемо да се постарамо да добијете више времена како бисмо сви заједно бринули о будућности", рекао је Вучић.
Мост је ослоњен на укупно 54 стуба, у сваком смеру по 27, док је растојање између стубова око 55 метара на приступним мостовима. Главни распон над реком састоји се од три распона, два крајња по 96 метара и средишњи распон на мосту дужине 178 метара који се налази на међународним пловном путу.
Деоница Сурчин - Обреновац подељена је на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.
Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.
Сурчинска петља спаја аутопутпут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.
Та петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.
Обреновачка петља је нешто мања од сурчинске, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.
Накнадно ће бити направљено новог искључење са аутопута у Јакову, на основу захтева локалне самоуправе и то ће бити једино искључење на целој траси аутопута од Сурчина до Обреновца.
Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара.
Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.
Пројекат изградње аутопута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.
Главни извођач је кинеска компанија China Communications Цонструцтион, чија је ћерка фирма China Роад анд Бридге Цорпоратион (ЦРБЦ) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.
Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина чиниће аутопут од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара.
У 2020. треба да почну и радови на спајању Новог Београда са Сурчином односно прављењу градског аутопута у дужини од 7,9 километара.
Поред тога, на траси Коридора 11 према Црној Гори, до краја 2021. требало би да буде завршена и деоница од Чачка до Пожеге.
Најављено је да би уговор за наставак градње аутопута од Пожеге до Дуге Пољане могао да буде потписан током 2020. и онда би остало још последњи део аутопута до Бољара на граници са Црном Гором.