Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Komplet 120 km autoputa: Otvorena deonica Surčin-Obrenovac

18.12.2019. 11:45 18:14
Piše:
Foto: Tanjug/Z. Žestić/Aleksandar Vučić otvara deonicu Surčin-Obrenovac na Koridoru 10

OBRENOVAC: Deonica autoputa "Miloš Veliki" Surčin - Obrenovac duga 17,6 kilometara otvorena je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, čime je kompletiran autoput od Beograda do Čačka u dužini od 120 kilometara.

Završetkom i tog dela autoputa "Miloš Veliki" od Beograda do Čačka će moći da se stigne za oko sat vremena.



Vučić je obilazeći novi autoput i veliki most kod Obrenovca na Savi i Kolubari, u razgovoru sa predstavnicima kineske kompanije CCCC, koja je angažovana i na gradnji deonice od Preljine do Požege, dobio obećanje direktora Džang Sjaojuena da će taj autoput biti završen do kraja 2021. godine.



Predsednik je rekao da će građani za tačno dve godine ići autoputem od Beograda do Požege i da se građani više neće mučiti vožnjom kroz ovčarsko-kablarsku klisuru.



Vučić je istakao da će Čačak i okolna mesta "procvetati" i u šali rekao direktoru Puteva Srbije Zoranu Drobnjaku - "to si ti Drobnjak sve nameštao za Čačak".

Kazao je, takođe, da će 28. decembra biti predstavljen plan za razvoj koji neće biti samo spisak lepih želja.



"To će biti plan sa veoma snažnom reformskom agendom za rast od šest i više odsto do 2025. godine. Želimo da budemo prvi u Evropi po stopi privrednog rasta", rekao je Vučić .



On se osvrnuo i na to što su pojedini, kako kaže govorili da je sve što on priča samo fatamorgana i pozvao ih da sada dođu na autoput i sami se uvere da li je u pitanju fatamorgana.



Kako je rekao, Kinezi su stekli ogroman kredit kod nas, jer prihvataju ono što drugih neće, a sklanjaju se kada se neki drugi tuku, kada misle da u pitanju laka zarada.



Vučić je kazao da će taj autoput do Požege biti, kako on kaže, velika stvar, u jer će se završiti taman u vreme kada njemu ističe mandat.


Program Srbija 2025 ambiciozan, ali realan

„Program "Srbija 2025", koji će biti predstavljen 28. decembra, je realan, racionalan i veoma ambiciozan plan investicionih projekata za Srbiju, izjavio je danas predsednik Aleksandar Vučić.



Vučić je novinarima u autobusu, prilikom obilaska dela autoputa Miloš Veliki od Surčina do Obrenovca, koji je danas otvoren, rekao da je taj program kombinacija novih ambicioznih strukturnih reformi i ulaganja.



"Program je realan, racionalan i veoma ambiciozan, ali ljudi vide šta smo napravili pa će moći i da veruju i u njega", rekao je Vučić.



Predsednik je, međutim, istakao da, i pored reformi i uspeha, poput prosečne plate koja je prvi put viša od 500 evra, država hoće nove ambiciozne reforme.



On je rekao da su Srbiji potrebne dodatne strukturne reforme, da se urede javna preduzeća, kao i da privredni rast ide preko šest odsto.



"Ako to obavimo, ljudi neće moći ni da prate šta se sve promenilo u Srbiji", rekao je Vučić.



Upitan kako komentariše kritike u vezi sa izgradnjom i otvaranjem auto-puteva, Vučić je rekao da nije prvi put da ga kritikuju i pozvao one koji govore da se na Gugl mapi ne vide putevi koji su u prethodnom periodu otvoreni, da se i sami uvere.



"Ako se čovek stalno osvrće na svaki kamen koji neko baci, neće ni metar i po preći", rekao je Vučić i dodao da u svakom slučaju država želi da napreduje još više.


"Mogu onda ponosno da odem", dodao je predsednik Srbije.



Predsednika Srbije je na mestu otvaranja autoputa dočekao veliki broj građana, a otvaranju prisustvuju i premijerka Ana Branbić, srpski član Predsedništva BiH Milorad Dodik, ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, ambasadorka Kine Čen Bo.



Predsednik je i na zvaničnom instagram profilu Budućnostsrbijeav čestitao građanima Srbije otvaranje deonice Surčin - Obrenovac i zahvalio radnicima koji su bili angažovani na izgradnji tog puta.



"Hvala vrednim radnicima, koji su uradili veliki posao za našu zemlju, hvala im na borbenosti i čestitam im na borbenosti i čestitam svim građanima Srbije otvaranje Surčin - Obrenovac. Beograd - Čačak stizaće se za sat vremena, to je ono što smo sanjali decenijama", poručio je Vučić uz fotografije današnjeg obilaska puta.


Želimo brzu prugu do Niša, potreban novac

Aleksandar Vučić je rekao da bi želeo da do Niša bude izgrađena brza pruga, kao što će biti izgrađena do Subotice i dodao da je to jedina dilema koja ostaje oko infrastrukturnih planova, zbog cene.



"Sve je jasno za prugu Niš-Preševo i Dimitrovgrad, tamo će biti pruga za brzinu od 120 kilometara. Za brzu prugu do Niša, koja bi išla na veću brzinu skače dramatično cena za 800 miliona“, rekao je on.



Vučić je kazao da bi želeo da se pronađe izvor za taj novac, jer lično želi da Niš ima isti status kao Novi Sad.



Ukazao je da bi to koristilo putničkom, a ne samo kargo saobraćaju, i postali bi ključno mesto na evropskoj mapi.



Govoreći o autoputevima podsetio je da smo pre sedam godina, kada mnogi putevi nisu postojali, imali 34 miliona vozila na Koridoru 10, da sada imamo 60 miliona, a sledeće godine će ići na preko 75 miliona vozila.



To, prema njegovim rečima, pokazuje koliko standard raste, a dodao je da i ukazuje koliko sve više stranaca koristi naše puteve.



„Pokušaće kamione da motivišu da sa Ibarske idu na autoput, a da onda od Ibarske magistrale napravimo odličan put, gde ćemo naplaćivati za kamione preko šest tona, kako nebi rušili taj put“, objasnio je on.


Surčin - Obrenovac je prva deonica "Miloša Velikog" u punom profilu autoputa (šest traka).



Otvaranjem autoputa od Surčina do Obrenovca, autoput "Miloš Veliki" (Koridor 11) će preko Surčinske petlje biti povezan sa Koridorom 10 i Beogradom, što će eliminisati gužve na obrenovačkom putu.



Takođe, vožnja od Surčina do Obrenovca će biti besplatna pošto će se putarina naplaćivati tek od rampe kod Obrenovca.



To je, inače, prvi autoput koji je urađen pre zvaničnog roka i bez ikakvih dodatnih troškova.



Novi autoput ima ukupno 12 mostovskih konstrukcija, raspona od 11 do 1.581 metra, kao i dve velike petlje Surčin i Obrenovac.



Najveći most kod Obrenovca dužine 1.581 metar i širine 29 metara, na ušću Kolubare u Savu, urađen je sa 27 stubova i 33 raspona, a ugrađeno je 88.000 kubika betona i više od 11.500 tona aramature.



Takođe, u trasu autoputa od Surčina do Obrenovca ugrađeno je više od 2,7 miliona kubika peska i oko 190.000 tona asfalta.



Veliki most kod Obrenovca sastoji se od južnog i severnog pristupnog mosta, kao i glavnog mosta koji je građen sistemom "krletke", što podrazumeva istovremenu izgradnju pristupnih mostova i spajanje prema glavnom rasponu.



Raspon između stubova na mostu je 275 metara.



Taj most je u junu ove godine spojio surčinsku i obrenovačku stranu, to jest obale Boljevaca i Bariča.



Inače, na tom mestu se nalazi i najveći plovni put Save u širini od 150 metara. Visina glavnog raspona mosta je oko 20 metara nad vodom pri srednjem vodostaju.


Auto-put će preporoditi zapadnu i centralnu Srbiju

„Auto-put Beograd-Čačak, koji je današnjim otvaranjem poslednje deonice Surčin-Obrenovac u potpunosti završen, donosi budućnost za Srbiju u ekonomskom, ali i svakom drugom smislu, poručio je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić.



Vučić je na otvaranju deonice Surčin-Obrenovac rekao da svi građani Srbije treba da budu ponosni na današnji dan jer će u budućim decenijama moći da se hvale time što su učestvovali u izgradnji najvažnijih puteva za Srbiju.



"U onome što donosi budućnost u ekonomskom i svakom drugom smislu, onome što će preporoditi centralnu i zapadnu Srbiju, doneti novu vrednost i novi kvalitet života", rekao je Vučić.



On je rekao da su se danas Beograd i Čačak probudili i odlučili da krenu jedan ka drugom, postali bliži, a time su i sva mesta na tom putu i delu Srbije postali deo jedne velike bliske porodice.



"Do juče su Čačak i Beograd bili udaljeni dva i po sata vožnje, danas samo jedan sat. Svako ko putuje uštedeće jedan sat svog vremena, a zahvaljujući tome će moći da provede više vremena sa porodicom ili radeći. Danas je srpski narod postao bogatiji za više vremena, više posla i više fabrika", rekao je Vučić.



On je istakao da je upravo to ono što je najbolji poklon Srbiji posle mnogo godina mučenja, tranzicije, uništenih fabrika.



"Ne mogu vama građanima da vratim vreme koje smo izgubili na putevima u prošlosti usled nemara, lenjosti, inertnosti... ali danas možemo da se postaramo da dobijete više vremena kako bismo svi zajedno brinuli o budućnosti", rekao je Vučić.


Most je oslonjen na ukupno 54 stuba, u svakom smeru po 27, dok je rastojanje između stubova oko 55 metara na pristupnim mostovima. Glavni raspon nad rekom sastoji se od tri raspona, dva krajnja po 96 metara i središnji raspon na mostu dužine 178 metara koji se nalazi na međunarodnim plovnom putu.



Deonica Surčin - Obrenovac podeljena je na pet sektora: pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica - Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.



Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom oko Beograda odnosno budućim putem od Novog Beograda do Surčina, to jest od Vojvođanske ulice i Bulevara Jurija Gagarina.



Surčinska petlja spaja autoputput E-75 sa autoputem E-763 (Miloš Veliki) odnosno putne koridore 10 i 11.



Ta petlja nalazi se otprilike između petlje Dobanovci i ostružničkog mosta, tako da će vozači moći do petlje Surčin da dođu sa južne strane preko Ostružnice, a sa severne od Dobanovaca.



Obrenovačka petlja je nešto manja od surčinske, a sastoji se od dve mostovske konstrukcije odnosno dva nadvožnjaka i predstavlja vezu Koridora 11 sa Obrenovcem i okolnim mestima.



Naknadno će biti napravljeno novog isključenje sa autoputa u Jakovu, na osnovu zahteva lokalne samouprave i to će biti jedino isključenje na celoj trasi autoputa od Surčina do Obrenovca.



Radovi su zvanično otvoreni u martu 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin - Obrenovac bude gotova do 5. januara 2020. Vrednost radova je 233,67 miliona dolara.



Putevi Srbije su investitor, a projekat se finansira iz zajma Eksim banke Kine.



Projekat izgradnje autoputa Surčin-Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.



Glavni izvođač je kineska kompanija China Communications Construction, čija je ćerka firma China Road and Bridge Corporation (CRBC) gradila i Pupinov most na Dunavu između Zemuna i Borče.



Zajedno sa već otvorenim deonicama: Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig, Ub-Lajkovac i Ljig-Preljina činiće autoput od Beograda do Preljine kod Čačka u dužini oko 120 kilometara.



U 2020. treba da počnu i radovi na spajanju Novog Beograda sa Surčinom odnosno pravljenju gradskog autoputa u dužini od 7,9 kilometara.



Pored toga, na trasi Koridora 11 prema Crnoj Gori, do kraja 2021. trebalo bi da bude završena i deonica od Čačka do Požege.



Najavljeno je da bi ugovor za nastavak gradnje autoputa od Požege do Duge Poljane mogao da bude potpisan tokom 2020. i onda bi ostalo još poslednji deo autoputa do Boljara na granici sa Crnom Gorom.

Piše:
Pošaljite komentar