Уштеда од неколико стотина хиљада евра годишње за МСК Кикинда
НОВИ САД/КИКИНДА: Реконструкција пруге Кикинда – Метанолско-сирћетни комплекс (МСК) Кикинда, која је након више деценија почела у понедељак, значајно ће допринети повећању безбедности и ефикасности железничког саобраћаја, као и продуктивности рада МСК-а, саопштавају из „Инфраструктуре железнице Србије”.
Како наводе у том предузећу, том деоницом за потребе МСК-а месечно саобраћа између 550 и 600 теретних вагона, а годишње се превезе од 200.000 до 240.000 тона робе па ће реконструисана пруга омогућити бржи и квалитетнији транспорт робе железницом.
Захваљујући ремонту те пруге, МСК ће остварити годишње уштеде од неколко стотина хиљада евра, рекао је поводом почетка реконструкције генерални директор МСК-а Мирко Латиновић.
За њих почетак ремонта те пруге, додао је Латиновић, делује готово нестварно.
Тих шест километара пруге до железничке станице нас је спутавало да свој посао радимо ефикасно и с наших 210 цистерни сервисирамо купце на најбољи начин. Имајући у виду да је досадашње оптерећење пруге било 16 тона по осовини, а да је у Европи између 22 и 28 тона, били смо приморани на то да возимо полупразне вагоне и трпели смо велике губитке, казао је Латиновић.
По завршетку радова, брзина возова са садашњих десет километара на сат биће повећана на 50 километара, док ће осовинско оптерећење, уместо 16 тона по осовини, бити 22,5 тоне. Реконструкција пруге би требало да буде завршена до марта следеће године, а процењена вредност посла је 3,36 милиона евра.
По његовим речима, ремонт пруге порука је садашњим купцима, али и потенцијално новим, да убудуће више неће бити логистичких проблема као раније, а да ће с аспекта безбедности истовремено бити омогућени контролни прегледи и редовне оправке цистерни МСК-а.
У поменути ремонт „Инфраструктура железнице Србије” ушла је са сопственим новцем, опремом и људством, а у оквиру трогодишњег програма обнове регионалних пруга у Србији који је започела 2018. године. Радови обухватају замену старе колосечне решетке на дрвеним праговима, нестандардним шинама и колосечним прибором новом колосечном решетком на бетонским праговима и застором од новог туцаника. Уградиће се шине и прагови добијени с магистралних пруга, као и нови.
З. Мл.