Ušteda od nekoliko stotina hiljada evra godišnje za MSK Kikinda
NOVI SAD/KIKINDA: Rekonstrukcija pruge Kikinda – Metanolsko-sirćetni kompleks (MSK) Kikinda, koja je nakon više decenija počela u ponedeljak, značajno će doprineti povećanju bezbednosti i efikasnosti železničkog saobraćaja, kao i produktivnosti rada MSK-a, saopštavaju iz „Infrastrukture železnice Srbije”.
Kako navode u tom preduzeću, tom deonicom za potrebe MSK-a mesečno saobraća između 550 i 600 teretnih vagona, a godišnje se preveze od 200.000 do 240.000 tona robe pa će rekonstruisana pruga omogućiti brži i kvalitetniji transport robe železnicom.
Zahvaljujući remontu te pruge, MSK će ostvariti godišnje uštede od nekolko stotina hiljada evra, rekao je povodom početka rekonstrukcije generalni direktor MSK-a Mirko Latinović.
Za njih početak remonta te pruge, dodao je Latinović, deluje gotovo nestvarno.
Tih šest kilometara pruge do železničke stanice nas je sputavalo da svoj posao radimo efikasno i s naših 210 cisterni servisiramo kupce na najbolji način. Imajući u vidu da je dosadašnje opterećenje pruge bilo 16 tona po osovini, a da je u Evropi između 22 i 28 tona, bili smo primorani na to da vozimo poluprazne vagone i trpeli smo velike gubitke, kazao je Latinović.
Po završetku radova, brzina vozova sa sadašnjih deset kilometara na sat biće povećana na 50 kilometara, dok će osovinsko opterećenje, umesto 16 tona po osovini, biti 22,5 tone. Rekonstrukcija pruge bi trebalo da bude završena do marta sledeće godine, a procenjena vrednost posla je 3,36 miliona evra.
Po njegovim rečima, remont pruge poruka je sadašnjim kupcima, ali i potencijalno novim, da ubuduće više neće biti logističkih problema kao ranije, a da će s aspekta bezbednosti istovremeno biti omogućeni kontrolni pregledi i redovne opravke cisterni MSK-a.
U pomenuti remont „Infrastruktura železnice Srbije” ušla je sa sopstvenim novcem, opremom i ljudstvom, a u okviru trogodišnjeg programa obnove regionalnih pruga u Srbiji koji je započela 2018. godine. Radovi obuhvataju zamenu stare kolosečne rešetke na drvenim pragovima, nestandardnim šinama i kolosečnim priborom novom kolosečnom rešetkom na betonskim pragovima i zastorom od novog tucanika. Ugradiće se šine i pragovi dobijeni s magistralnih pruga, kao i novi.
Z. Ml.