Моравски коридор имаће 78 мостова
БЕОГРАД: Потписивање уговора о изградњи Моравског коридора, једне од најзначајнијих саобраћајница, која ће повезати централну Србију, југ и запад, и коридоре 10 и 11, очекује се за десетак дана, а тај ауто-пут регулисаће и водотоке Мораве којима пролази, али и дати нову шансу великом броју индустријских зона планираних дуж њега.
Коридор дужине 110 километара повезаће пола милиона становника.
Главни пројектант Моравског коридора Александра Лалић каже да је ауто-пут пројектован за брзину од 130 километара на сат, са по четири возне траке.
Пролази кроз општине Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево, Адрани, Мрчајевци, Чачак, каже Лалићева.
Пројектант трасе Радица Гороња наводи да ће Моравски коридор да пролази долином Западне Мораве, највецим делом, долином Јужне Мораве и долином Велике Мораве, што значи да је у питању равничарски коридор.
Очекује се 135 објеката, од чега 78 мостова, 24 надвожњака, 12 подвожњака, наводи Гороња.
Са изградњом овог ауто-пута без иједног тунела градиће се и савремена телекомуникациона веза, што ће знатно смањити број несрећа. Само на том потезу у Србији годишње погине трећина настрадалих у саобраћајним несрећама.
Моравски коридор има додатну проблематику, то су високе воде 2018, 2019, 2016. Показало се да Моравски коридор мора да се обезбеди од високих вода. То је оно што мало повећава трошкове изградње коридора, истакао је директор ЦИП-а Милутин Игњатовић, преноси РТС.
Спајањем Коридора 10 од Појата преко Ћићеваца, Сталаца, Крушевца, Трстеника, Врњачке Бање, Краљева, стизаће се до Чачка и Коридора 11.
Моравски коридор би требало да буде готов до 2022. године, а вредност радова се процењује на 755 милиона евра.