Михајловић: Умрежавање пруга и аутопутева суштина развоја
"Вратили смо железнице на мапу Европе, као што то чинимо са друмским коридорима. У друмском саобраћају са 37 милиона возила 2014. до краја ове године имаћемо 60 милиона више возила кроз нашу земљу", истакла је Зорана Михајловић
БЕОГРАД: Повезивање различитих видова саобраћаја је начин на који се Србија данас развија, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић током обиласка радова на реконструкцији пруге Јајинци - Мала Крсна и на изградњи деонице обилазнице око Београда, од Остружнице до Бубањ потока.
Михајловићева је рекла да се до 2014. године није улагало у српске железнице, а да су оне данас стратешко опредељење владе.
"Као што смо завршили друмски Коридор 10, тако радимо и на железничком, јер нам је циљ да вратимо саобраћај, посебно карго саобраћај, на наше пруге. Србија је најкраћа рута између истока и запада и за 350 килиометара краћа него да се иде Коридором 4. Срамота је што се деценијама пре није улагало у железнице", рекла је она.
Потпредседница владе додала је да је од виталне важности за развој Србије повезивање различитих видова саобраћаја.
Теретни воз из Кине стиже око 15. октобра
БЕОГРАД: Први теретни воз из Кине са опремом за градњу брзе пруге у Србији требало би да стигне у Београд око 15. октобра, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић.
Тај воз је у уторак прошле седмице кренуо за Србију од кинеске провинције Шандонг са опремом коју ће кинеске компаније ЦРБЦ и ЧЧ користити за изградњу брзе пруге од Београда до Будимпеште, а Михајловић истиче да је Србија тако добила железничку карго линију са Кином дугу 10.500 километара.
"Први теретни воз између Кине и Србије је велика ствар, некада давно је постојало нешто слично па је укинуто. Тај воз је важан за теретни саобраћај пошто је, такође, шанса за насе компапније да пласирају своју робу на кинеско тржиште, али и да увезу из Кине шта им је потребно", нагласила је министарка.
То је, како је рекла, још једна подигнута лествица у развоју Србије.
Додала је да ће Србија наставити да уклања све баријере на граничним прелазима како би обезбедила бржи проток робе.
Воз из КИне пролази кроз Казахстан, Русију, Украјину, Словачку и Мађарску, одакле долази у Србију.
"Вратили смо железнице на мапу Европе, као што то чинимо са друмским коридорима. У друмском саобраћају са 37 милиона возила 2014. до краја ове године имаћемо 60 милиона више возила кроз нашу земљу", истакла је она.
Директор Инфраструктуре Србије Мирољуб Јефтић рекао је да је вредност радова на деоници Јајинци - Мала Крсна 39,2 милиона евра.
"Реконструисаћемо пругу у дужини од 55 километара, а уз то и 13 километара станичних колосека, и изградити нову станицу у Малој Крсни. Пројекат подразумева и изградњу шест стајалишта, три тунела и два моста. Хвала ресорном министарству на напорима да обезбеди средства како би наше железнице биле део европских", рекао је он.
Помоћник директора Путева Србије Славољуб Тубић рекао је да се на обилазницу око Београда дуго чекало, али да се сада радови изводе на свим секторима."Укупна вредност радова је 207 милиона, а они се изводе на секторима 4, 5 и 6. Сектор 4 биће завршен у септембру наредне године, а остала два до септембра 2022.", рекао је Тубић.
Директор кинеске компаније Пауер Чајна за Европу Јанг Бо захвалио је потпредседници владе и министарству на прилици да ова компанија учествује на реализацији овако великог пројекта важног за државу."Добили смо све грађевинске дозволе и сви услови су ту да посао обавимо квалитетно и у року", рекао је он.