light rain
11°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9975
usd
111.6175
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Још 700 милиона динара за нове градске аутобусе

23.06.2019. 20:54 20:55
Пише:
Фото: Дневник.рс, илустрација

Ребалансом градског буџета за 2019. годину Јавно градско саобраћајно предузеће „Нови Сад” би из градске касе требало да добије још 700 милиона динара за капиталне субвенције, тачније за куповину нових 20 зглобних и 30 соло аутобуса с погоном на природан гас (ЦНГ).

Набавка нових возила процењује се на око 1,5 милијарди динара, а још 850 милиона градски превозник добија из buyеta за 2020. годину. О томе ће, између осталог, расправљати градски одоборници на седници Скупштине града у уторак, 25. јуна.  Имајући у виду да је за нове аутобусе овогодишњим буџетом града већ издвојено 100 милиона за куповину осам миди аутобуса с погоном на ПНГ и 350 милиона за куповину 13 соло аутобуса на природан гас, градски превозник за ову и наредну годину у ту намену из градског буџета добија две милијарде динара. Набавком нових аутобуса, поред побољшања квалитета превозне услуге, очекује се и смањење трошкова горива и резервних делова, као и смањење броја возила у возном парку будући да би се тиме расходовао одређени број старих аутобуса. Планирано је да се ове године расходује осам, а наредне две године по десет аутобуса. До краја ове године возни парк ЈГСП-а требало би да броји 41 нових возила, наредне 30, а 2021. још десет.

„Техничка исправност возног парка је већ дужи период веома ниска и креће се од 68 одсто до 72 одсто, што значи да је од укупног броја возила у возном парку 75 до 85 аутобуса било неисправно. Због овако ниске техничке исправности возног парка често није било могуће обезбедити потребан број аутобуса за реализацију планираног реда вожње” наводи се у скупштинском материјалу уз објашњење да зато ЈГСП мора да издваја значајан износ новца годишње да би се њихова возила редовно сервисирала и не би ли се поправљале техничке неисправности, а све у циљу  обезбеђивања континуираног и несметаног превоза путника.

Због тога што је возни парк градског превозника у просеку стар скоро 14 година неопходно је обнављати га, али ЈГСП последњих година у томе није самостално могло да одговори, будући да је пословало с губитком.

В. Бијелић

Пише:
Пошаљите коментар