Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Još 700 miliona dinara za nove gradske autobuse

23.06.2019. 20:54 20:55
Piše:
Foto: Dnevnik.rs, ilustracija

Rebalansom gradskog budžeta za 2019. godinu Javno gradsko saobraćajno preduzeće „Novi Sad” bi iz gradske kase trebalo da dobije još 700 miliona dinara za kapitalne subvencije, tačnije za kupovinu novih 20 zglobnih i 30 solo autobusa s pogonom na prirodan gas (CNG).

Nabavka novih vozila procenjuje se na oko 1,5 milijardi dinara, a još 850 miliona gradski prevoznik dobija iz buyeta za 2020. godinu. O tome će, između ostalog, raspravljati gradski odobornici na sednici Skupštine grada u utorak, 25. juna.  Imajući u vidu da je za nove autobuse ovogodišnjim budžetom grada već izdvojeno 100 miliona za kupovinu osam midi autobusa s pogonom na PNG i 350 miliona za kupovinu 13 solo autobusa na prirodan gas, gradski prevoznik za ovu i narednu godinu u tu namenu iz gradskog budžeta dobija dve milijarde dinara. Nabavkom novih autobusa, pored poboljšanja kvaliteta prevozne usluge, očekuje se i smanjenje troškova goriva i rezervnih delova, kao i smanjenje broja vozila u voznom parku budući da bi se time rashodovao određeni broj starih autobusa. Planirano je da se ove godine rashoduje osam, a naredne dve godine po deset autobusa. Do kraja ove godine vozni park JGSP-a trebalo bi da broji 41 novih vozila, naredne 30, a 2021. još deset.

„Tehnička ispravnost voznog parka je već duži period veoma niska i kreće se od 68 odsto do 72 odsto, što znači da je od ukupnog broja vozila u voznom parku 75 do 85 autobusa bilo neispravno. Zbog ovako niske tehničke ispravnosti voznog parka često nije bilo moguće obezbediti potreban broj autobusa za realizaciju planiranog reda vožnje” navodi se u skupštinskom materijalu uz objašnjenje da zato JGSP mora da izdvaja značajan iznos novca godišnje da bi se njihova vozila redovno servisirala i ne bi li se popravljale tehničke neispravnosti, a sve u cilju  obezbeđivanja kontinuiranog i nesmetanog prevoza putnika.

Zbog toga što je vozni park gradskog prevoznika u proseku star skoro 14 godina neophodno je obnavljati ga, ali JGSP poslednjih godina u tome nije samostalno moglo da odgovori, budući da je poslovalo s gubitkom.

V. Bijelić

Piše:
Pošaljite komentar