Нинамедиа: Медији негативно о НАТО и САД, позитивно о Русији
НОВИ САД: Медији у својим текстовима имају предрасуде и негативан став о НАТО, на то највише утиче чињеница да је Алијанса бомбардовала Србију 1999. године, а готово исти негативан став имају и према САД, док је, с друге стране, изражен позитиван став према Русији.
То је закључак истраживања агенције Нинамедиа о томе "Како су српски медији писали о терминима САД, НАТО, Русија и ЕУ", који је данас представљен у Новом Саду, у организацији Атлантског савета Србије.
Наводи се да је истраживање показало да телевизија и новине немају велики утицај на став грађана о САД и НАТО, док радио и друштвене мреже највише утичу на грађане да изграде позитиван став према НАТО.
На презентацији је речено да је ситуација у медијима веома компликована, да постоји око 2.000 медија у Србији, 200 од тог броја су штампани, а општу атмосферу према НАТО ствара 10 таблоида, “који сваки трећи дан предвиђају рат”.
Број вести о НАТО расте, али је Алијанса и даље негативно представљена у медијима у Србији. Можемо да закључимо да и даље постоје медији који ће да бомбардују јавност негативним вестима о Алијанси и упркос мировним мисијама. Ипак, с друге стране, ми смо свесни да имамо још много посла на јачању сарадње са Србијом. Медији, који негативно извештавају о НАТО и САД, то никада неће престати да раде и ми њихово мишљење никада не можемо променити, рекао је амбасадор САД у Србији Кајл Скот, који је присуствовао презентацији.
Амбасадор Краљевине Норвешке у Србији Арне Санес Бјорнстад каже да је пред НАТО изазов с којим се мора суочити и покушати да исправи слику коју грађани Србије имају о Северноатлантској Алијанси.
Оно што се десило 1999. године потпуно је доминантно када је реч о томе како Срби виде НАТО. То јесте војни савез, али он укључује и много више од тога, а то је сарадња у погледу технологије и његова хуманитарна улога. НАТО је велика породица трансатланских и европских земаља. Лакше је објавити наслов о бомбардовању него о технолошкој сарадњи, то нам је јасно, али ипак треба да радимо на томе да томе да ширимо слику шта је НАТО и колико интереса Србија може имати од сарадње са Алијансом. Наше је да помажемо Србији, а медији ће извештавати тако како извештавају, рекао је амбасадор Норвешке.
Заменик директора Радио Телевизије Србије Миливој Михајловић сматра да су грађани Србије имали бољу слику о НАТО и САД пре 12 година, него данас.
Медији стално између НАТО и САД постављају Русију, а то је већ тачка поставка ствари. Ми, на неки начин, као једна мала држава, ту стојимо као између чекића и наковња, између две велике силе. Ако желимо да остваримо своје интересе, то морамо да ускладимо са и једнима и другима. То је пут којим треба да мењамо ову ситуацију већинског неповерења према НАТО и САД, а медији не би требало да трае добре вести, већ да преносе тачне, рекао је Михајловић.
Милан Мићић, спољнополитички коментатор, навео је да се "таблоиди на својим насловним странама ослањају искључиво на шок и чуђење, а њихови текстови су комбинација политике и порнографије".
Сваки дан на насловним странама можемо читати шокантне наслове о безбедности Србије, теорије завере против Србије од НАТО, САД и западних земаља, а потом о најновијим детаљима из ријалити програма. Главна порука насловница таблоида је да САД и НАТО желе да нас униште, а Путин и Русија да нас бране, а то нема никакве везе са званичном политиком Србије, рекао је Мићић.