Змајеве дечје игре: Награда за изузетан допринос популарисању књижевности проф. Др Зорани Опачић
Управни одбор Међународног центра књижевности за децу Змајеве дечје игре донео је одлуку да се ове године Награда за изузетан допринос популарисању књижевности за децу додели проф. др Зорани Опачић.
Змајев песнички штап и част да отвори 62. Јунске програме Змајевих дечјих игара, припала је књижевници Ивани Нешић.
Признања ће бити уручена 3. јуна 2019. године, на отварању фестивала у Сремској Каменици, уз подршку Министарства културе и информисања Републике Србије.
Зорана Опачић је професор на београдском Учитељском факултету где предаје Књижевност за децу и младе. Најзначајнији радови су јој: Алхемичар приповедања Станислав Краков, (2007), Поетика бајке Гроздане Олујић, (2011), Наивна свест и фикција, (2011).
Приредила је Антологију српске поезије за децу предзмајевског периода, (2008), Сабране бајке Гроздане Олујић (2011), Гласам за љубав Гроздане Олујић (коаутор) (2012), Антологију књижевности за децу (2018) у два тома. Антологија премошћује више од два века књижевне и културне историје и обухвата различите жанрове: поезију, епско-лирска дела и краћу прозу. Њена књига (Пре)обликовање детињства (2019) синтетише, истовремено, поетику књижевности за децу, њену културну функцију и даје делимичан, али широк историјски пресек ове врсте литературе код Срба.
Ивана Нешић књижевница, историчарка уметности и преводитељка, своју поетику гради у неколико праваца. За романе Зеленбабини дарови (2013) и Тајне немуштог језика (2014) обојене фолклорном фантастиком, добила је награде „Невен“ Пријатеља деце Србије, „Трг књига“ Међународног сајма књига у Херцег Новом и „Раде Обреновић“ Змајевих дечјих игара.
Ауторка је књиге Приче о пркосним Српкињама: 50 смелих жена Србије (2018) и едукативно-пустоловног романа Мисија: Музеј (2017). У њему, кроз пустоловну игрицу, води своје читаоце кроз београдски Народни музеј и његове слике. Говорећи о настанку ове књиге, каже: „Уз све то, веома сам уживала у грађењу једне сопствене изложбе, у простору сопствене маште, са сопственим правилима и избором дела“.