Zmajeve dečje igre: Nagrada za izuzetan doprinos popularisanju književnosti prof. Dr Zorani Opačić
Upravni odbor Međunarodnog centra književnosti za decu Zmajeve dečje igre doneo je odluku da se ove godine Nagrada za izuzetan doprinos popularisanju književnosti za decu dodeli prof. dr Zorani Opačić.
Zmajev pesnički štap i čast da otvori 62. Junske programe Zmajevih dečjih igara, pripala je književnici Ivani Nešić.
Priznanja će biti uručena 3. juna 2019. godine, na otvaranju festivala u Sremskoj Kamenici, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.
Zorana Opačić je profesor na beogradskom Učiteljskom fakultetu gde predaje Književnost za decu i mlade. Najznačajniji radovi su joj: Alhemičar pripovedanja Stanislav Krakov, (2007), Poetika bajke Grozdane Olujić, (2011), Naivna svest i fikcija, (2011).
Priredila je Antologiju srpske poezije za decu predzmajevskog perioda, (2008), Sabrane bajke Grozdane Olujić (2011), Glasam za ljubav Grozdane Olujić (koautor) (2012), Antologiju književnosti za decu (2018) u dva toma. Antologija premošćuje više od dva veka književne i kulturne istorije i obuhvata različite žanrove: poeziju, epsko-lirska dela i kraću prozu. Njena knjiga (Pre)oblikovanje detinjstva (2019) sintetiše, istovremeno, poetiku književnosti za decu, njenu kulturnu funkciju i daje delimičan, ali širok istorijski presek ove vrste literature kod Srba.
Ivana Nešić književnica, istoričarka umetnosti i prevoditeljka, svoju poetiku gradi u nekoliko pravaca. Za romane Zelenbabini darovi (2013) i Tajne nemuštog jezika (2014) obojene folklornom fantastikom, dobila je nagrade „Neven“ Prijatelja dece Srbije, „Trg knjiga“ Međunarodnog sajma knjiga u Herceg Novom i „Rade Obrenović“ Zmajevih dečjih igara.
Autorka je knjige Priče o prkosnim Srpkinjama: 50 smelih žena Srbije (2018) i edukativno-pustolovnog romana Misija: Muzej (2017). U njemu, kroz pustolovnu igricu, vodi svoje čitaoce kroz beogradski Narodni muzej i njegove slike. Govoreći o nastanku ove knjige, kaže: „Uz sve to, veoma sam uživala u građenju jedne sopstvene izložbe, u prostoru sopstvene mašte, sa sopstvenim pravilima i izborom dela“.