Креће Ф1: Хамилтон брани титулу, Фетел напада
Традиционално, и овогодишњи шампионат Формуле једанстартује Великом наградом Аустралије, а први пут још од 1963. године биће завршен у децембру.
Мелбурн нам никада није поуздан показатељ шта нас чека током неке сезоне, али некад баш уме да изненади, а примера за то је много. Промене уведене последњих година болиде учиниле бржима, али нису много утицале на узбуђење, а то се највише мисли на претицања.
У овом тренутку имамо двојицу фаворита, али се надамо да ће време показати да у ствари није тако. Хамилтон брани титулу, а Фетел онај који покушава да га свгне са трона, ево већ по четврти пут у последњих пет сезона. Иако тестирања ништа не гарантују, барем нам мало указују да ће британски аутомобилиста морати поприлично да се помучи да би овога пута из ње изашао као победник.
Гориво
Prеthodnih година, возачи су на великом броју трка морали да штеде гориво, а једна од промена уведена је баш да би се то спречило. Због тога је граница тежине горива подигнута за пет килограма и сада износи 110, а колико су возачи тешки више се неће узимати у обзир приликом мерења болида. То је била реакција на чињеницу да су многи возачи били приморани на ригорозне дијете од увођења турбо ере, а сада је за возаче који имају мање од 80 килограма то решено додавањем баласта.
Умро Чарли Вајтинг
Под трагичним околностима јуче је умро директор ФИА -е и Формуле један Чарли Вајтинг у 66. години живота. Чарли Вајтинг је од 1977. године уз Формулу један ,а од 1997. године обављао је функцију директора.
Свакако би требало очекивати знатно већи отпор Ферарија Мерцедесу, на челу са Фетелом. Немачки аутомобилиста је прошле сезоне сам себе највише коштао, а опет је и његов тим донео низ дискутабилних одлука.Немац је био импресиван током тестирања, имао је и тежак удес, због пуцања вешања, али се чини да је Ферари направио озбиљан корак напред. И што је још важније, Фетел изгледа мотивисаније него икада раније.
Прошла сезона је, означила наставак поста Ферарија без титуле, који траје сад већ 11 сезона, што је довело до нових промена у тиму. Тако је његово вођење од Мауриција Аривабенеа преузео Матија Биното, који је prеthodno био технички директор Ферарија. Друга промена је нешто видљивија, пошто је на Раиконеново место стигао Леклер, којег многи виде као будућег шампиона.
Технички прописи
Технички прописи за овогодишњи шампионат своде на унапређење борби за позицију, а то би требало да буде постигнуто променама које се тичу аеродинамике. Оне су највише утицале на изглед предњих и задњих крила, чиме је промењен проток ваздуха, па је тако смањена аеродинамичка турбуленција. Забрањена је употреба мањих крилаца, а задње крило је проширено, чиме ће ДРС постати још ефикаснији када је разлика између возача испод секунде.
Додатни бод
На ред је дошло то и да се врати и додељивање бодова за најбржи круг у трци, а што је усвојила Комисија Формуле једанелектронским гласањем, без консултација са Светским савезом за ауто-мото спорт, који је највиши орган власти за такве ствари. Ипак, постоји зачкољица, па ће тај додатни бод добити возач који оствари најбржи круг, али буде међу најбољом десеторицом у поретку трке.
А када смо већ поменули Леклера, морамо и Ботаса. Иза финског аутомобилисте је тешка сезона током које је био јасни други возач Мерцедеса, којем је главна улога била да буде подршка Хамилтону. Возачима Мерцедеса и Ферарија се и завршава листа фаворита јер једноставно нико други није ни заслужио да се нађе на њој. Међутим, то не значи да други не чекају своју шансу, напротив, али је право питање којим редом кренути. Ако се гледају резултати тестирања, најбољи међу осталима био је Нико Хулкенберг, који брани боје Реноа, међутим, због статуса који ужива у шампионату предност мора да добије Ред Бул.
Аустријски тим је још одавно одлучио да своју будућност заснива на Ферстапену, али ове године улази у нову еру, пошто је после дугогодишње сарадње са Реноом започео партнерство са Хондом. Ферстапен се, занимљиво, најлошије показао од свих возача који у својим болидима имају Хондин агрегат, али је очигледно да је у тиму све подређено њему. Један од показатеља је и чињеница да је Ред Бул уместо Рикарда довео Гаслија. А у Торо Росу седеће Данил Квјат и Александер Албон. Руски аутомобилиста се очигледно исплатио аустријској компанији, чим је добио другу шансу после бројних размирица са једним од главних људи задужених за ауто-мото спорт у Ред Булу – Хелмуту Марку.
Пет врста пнеуматика
Мењају се и пнеуматици. До сада смо, између осталих, имали хипермеке, средње, тврде, а њих ће сада заменити бројеви и биће их пет, у односу на седам, колико су возачи имали на располагању прошле године, иако супертврде нису користили. Најтврђе ће бити означене бројем један, а најмекше петицом, али ће, као и до сада, за сваку трку бити одређене три, које ће бити окарактерисане као меке (црвене), средње (жуте) и тврде (беле).
Рено, који је прошле сезоне био најбољи међу осталима када се изузму тимови који су се борили за подијуме. Хилкенберг је можда био и једно од најпријатнијих изненађења током тестирања када се погледаја сам најбржи круг, али нам опет то и не наговештава шта можемо да очекујемо од француског тима, посебно сада када је и Рикардо ту.
Слична ситуација, али нешто лошија, јесте и са возачима Мекларена, с тим што њима мањка искуства. Оно које је Карлос Саинс јуниор стекао за четири године није довољно да би био лидер британског тима, који је одустао од концепта ког се дуго држао, а то је да има барем једног баш искусног возача. Млади Шпанац је управо једног таквог и наследио у легендарној екипи – свог сународника Фернанда Алонса, а уз њега ту је и новајлија Ландо Норис.
Хас ове сарадње наставља сарадњу са Фераријем, исто као и Алфа Ромео, који је богато платио да Заубер понесе његово име. У оквиру тог партнерства, у италијанско-швајцарски тим, да га тако окарактеришемо, стигао је Антонио Ђовинаци, који је већ возио две трке за Заубер пре две године, уместо повређеног Верлајна. Потпуно неочекивано, њему се придружио Раиконен, који је већ био виђен у пензији.
С. Р.