Kreće F1: Hamilton brani titulu, Fetel napada
Tradicionalno, i ovogodišnji šampionat Formule jedanstartuje Velikom nagradom Australije, a prvi put još od 1963. godine biće završen u decembru.
Melburn nam nikada nije pouzdan pokazatelj šta nas čeka tokom neke sezone, ali nekad baš ume da iznenadi, a primera za to je mnogo. Promene uvedene poslednjih godina bolide učinile bržima, ali nisu mnogo uticale na uzbuđenje, a to se najviše misli na preticanja.
U ovom trenutku imamo dvojicu favorita, ali se nadamo da će vreme pokazati da u stvari nije tako. Hamilton brani titulu, a Fetel onaj koji pokušava da ga svgne sa trona, evo već po četvrti put u poslednjih pet sezona. Iako testiranja ništa ne garantuju, barem nam malo ukazuju da će britanski automobilista morati poprilično da se pomuči da bi ovoga puta iz nje izašao kao pobednik.
Gorivo
Prethodnih godina, vozači su na velikom broju trka morali da štede gorivo, a jedna od promena uvedena je baš da bi se to sprečilo. Zbog toga je granica težine goriva podignuta za pet kilograma i sada iznosi 110, a koliko su vozači teški više se neće uzimati u obzir prilikom merenja bolida. To je bila reakcija na činjenicu da su mnogi vozači bili primorani na rigorozne dijete od uvođenja turbo ere, a sada je za vozače koji imaju manje od 80 kilograma to rešeno dodavanjem balasta.
Umro Čarli Vajting
Pod tragičnim okolnostima juče je umro direktor FIA -e i Formule jedan Čarli Vajting u 66. godini života. Čarli Vajting je od 1977. godine uz Formulu jedan ,a od 1997. godine obavljao je funkciju direktora.
Svakako bi trebalo očekivati znatno veći otpor Ferarija Mercedesu, na čelu sa Fetelom. Nemački automobilista je prošle sezone sam sebe najviše koštao, a opet je i njegov tim doneo niz diskutabilnih odluka.Nemac je bio impresivan tokom testiranja, imao je i težak udes, zbog pucanja vešanja, ali se čini da je Ferari napravio ozbiljan korak napred. I što je još važnije, Fetel izgleda motivisanije nego ikada ranije.
Prošla sezona je, označila nastavak posta Ferarija bez titule, koji traje sad već 11 sezona, što je dovelo do novih promena u timu. Tako je njegovo vođenje od Mauricija Arivabenea preuzeo Matija Binoto, koji je prethodno bio tehnički direktor Ferarija. Druga promena je nešto vidljivija, pošto je na Raikonenovo mesto stigao Lekler, kojeg mnogi vide kao budućeg šampiona.
Tehnički propisi
Tehnički propisi za ovogodišnji šampionat svode na unapređenje borbi za poziciju, a to bi trebalo da bude postignuto promenama koje se tiču aerodinamike. One su najviše uticale na izgled prednjih i zadnjih krila, čime je promenjen protok vazduha, pa je tako smanjena aerodinamička turbulencija. Zabranjena je upotreba manjih krilaca, a zadnje krilo je prošireno, čime će DRS postati još efikasniji kada je razlika između vozača ispod sekunde.
Dodatni bod
Na red je došlo to i da se vrati i dodeljivanje bodova za najbrži krug u trci, a što je usvojila Komisija Formule jedanelektronskim glasanjem, bez konsultacija sa Svetskim savezom za auto-moto sport, koji je najviši organ vlasti za takve stvari. Ipak, postoji začkoljica, pa će taj dodatni bod dobiti vozač koji ostvari najbrži krug, ali bude među najboljom desetoricom u poretku trke.
A kada smo već pomenuli Leklera, moramo i Botasa. Iza finskog automobiliste je teška sezona tokom koje je bio jasni drugi vozač Mercedesa, kojem je glavna uloga bila da bude podrška Hamiltonu. Vozačima Mercedesa i Ferarija se i završava lista favorita jer jednostavno niko drugi nije ni zaslužio da se nađe na njoj. Međutim, to ne znači da drugi ne čekaju svoju šansu, naprotiv, ali je pravo pitanje kojim redom krenuti. Ako se gledaju rezultati testiranja, najbolji među ostalima bio je Niko Hulkenberg, koji brani boje Renoa, međutim, zbog statusa koji uživa u šampionatu prednost mora da dobije Red Bul.
Austrijski tim je još odavno odlučio da svoju budućnost zasniva na Ferstapenu, ali ove godine ulazi u novu eru, pošto je posle dugogodišnje saradnje sa Renoom započeo partnerstvo sa Hondom. Ferstapen se, zanimljivo, najlošije pokazao od svih vozača koji u svojim bolidima imaju Hondin agregat, ali je očigledno da je u timu sve podređeno njemu. Jedan od pokazatelja je i činjenica da je Red Bul umesto Rikarda doveo Gaslija. A u Toro Rosu sedeće Danil Kvjat i Aleksander Albon. Ruski automobilista se očigledno isplatio austrijskoj kompaniji, čim je dobio drugu šansu posle brojnih razmirica sa jednim od glavnih ljudi zaduženih za auto-moto sport u Red Bulu – Helmutu Marku.
Pet vrsta pneumatika
Menjaju se i pneumatici. Do sada smo, između ostalih, imali hipermeke, srednje, tvrde, a njih će sada zameniti brojevi i biće ih pet, u odnosu na sedam, koliko su vozači imali na raspolaganju prošle godine, iako supertvrde nisu koristili. Najtvrđe će biti označene brojem jedan, a najmekše peticom, ali će, kao i do sada, za svaku trku biti određene tri, koje će biti okarakterisane kao meke (crvene), srednje (žute) i tvrde (bele).
Reno, koji je prošle sezone bio najbolji među ostalima kada se izuzmu timovi koji su se borili za podijume. Hilkenberg je možda bio i jedno od najprijatnijih iznenađenja tokom testiranja kada se pogledaja sam najbrži krug, ali nam opet to i ne nagoveštava šta možemo da očekujemo od francuskog tima, posebno sada kada je i Rikardo tu.
Slična situacija, ali nešto lošija, jeste i sa vozačima Meklarena, s tim što njima manjka iskustva. Ono koje je Karlos Sains junior stekao za četiri godine nije dovoljno da bi bio lider britanskog tima, koji je odustao od koncepta kog se dugo držao, a to je da ima barem jednog baš iskusnog vozača. Mladi Španac je upravo jednog takvog i nasledio u legendarnoj ekipi – svog sunarodnika Fernanda Alonsa, a uz njega tu je i novajlija Lando Noris.
Has ove saradnje nastavlja saradnju sa Ferarijem, isto kao i Alfa Romeo, koji je bogato platio da Zauber ponese njegovo ime. U okviru tog partnerstva, u italijansko-švajcarski tim, da ga tako okarakterišemo, stigao je Antonio Đovinaci, koji je već vozio dve trke za Zauber pre dve godine, umesto povređenog Verlajna. Potpuno neočekivano, njemu se pridružio Raikonen, koji je već bio viđen u penziji.
S. R.