У Икарбус долазе Кинези, у плану прозводња и електровозила
БЕОГРАД: Средином ове године очекује се приватизација „Икарбуса“ из Земуна, а генерални директор те фабрике која се бави производњом аутобуса, Александар Вићентић, каже да ће нови већински власник бити кинески Јинлонг који планира проширење производње и на електровозила.
Навео је да је процес приватизације већ почео кроз унапред припремљени план реорганизације, те да очекује да ће средином јуна кинеском партнеру бити продато 51 одсто „Икарбуса“.
Вићентић је рекао да ће држава остати власник око 26 одсто, а преостали део биће у власништву малих акционара.
Он каже да ће кинески партнер откупити и око 9,5 милионе евра дуга „Икарбуса“.
“Икарбус“ не послује баш сјајно од средине 2018. Имамо посла, али не довољно. Тренутно радимо седам аутобуса за купца у Мађарској, још два аутобуса за локалне купце, а радимо и велике ремонте за ГСП, рекао је Вићентић.
Навео је да се за социјални програм, који је спроведен пред крај прошле године, определило око 140 запослених који су добили 200 евра по години радног стажа, а да је у предузећу остало 120 радника.
Отишли су углавном старији запослени. Успели смо да сачувамо комплетан инжењерски кадар што је и нама и фирми која нас купују најбитније, рекао је Вићентић.
За кинески Јинлонг је рекао да је један од највећих светских прозивођача батерија за електровозила, те да је велики произвођач електроаутобуса, електрокамиона и електродоставних возила.
Јинлонг има озбиљне планове за „Икарбус“. Задржаће постојећи производни програм и прошириће га електровозилима које планира најпре да понуди земљама Југоисточне Европе, а потом и осталом делу Европе, рекао је Вићентић.
Нагласио је да се у Европи и целом свету практично дешава револуција у аутоиндустрији, јер се прелази са дизелмотора на електромоторе и да су у тој области Кинези далеко испред свих других у свету.
“Икарбус“ је основан 1923. године, као прва фабрика авиона на Балкану, да би касније променио делатност.
Први аутобус у „Икарбусу“ произведен је 1954. године, по лиценци аустријске фирме „Саурер“.
До сада је у тој фабрици произведено више од 20.000 аутобуса, од чега је знатан део извезен.