Поломљено 3.700 рампи на пружним прелазима у 2018.
БЕОГРАД: На пружним прелазима широм Србије у 2018. години возачи друмских возила су сломили 3.700 рампи и материјална штета износила је око 500 милиона динара, саопштила је данас Инфраструктура железнице Србије.
Прошле године је било 3.700 случајева ломљења браника и полубраника, које су својом неодговорном и непрописном вожњом оштетили возачи друмских возила, што је дупло више него prеthodnih година.
Инфраструктура железнице Србије је за 500 милиона динара могла аутоматским рампама да обезбеди око 25 путних прелаза.
Последњи случај догодио се у Нишу, на путном прелазу код Палилулске рампе, 29. децембра, када је аутобус оштетио рампу.
Тада се аутобус јавног градског превоза на линији 8, који саобраћа на релацији Габровачка Река - Паси Пољана, нашао у зони путног прелаза у тренутку када су се рампе већ спуштале.
Аутобус је на тај начин онемогућио да се рампе спусте и оштетио уређај путног прелаза, који је пре тога функционисао и био исправан.
Аутоматски путни прелаз на том месту усклађен је са друмском семафорском сигнализацијом, која је такође била исправна.
Аутобус јавног градског превоза у Нишу задржао се у зони затварања путног прелаза у тренутку његовог укључења, иако је имао додатних 15 секунди времена током звучног сигнала да се удаљи из те зоне.
Стручне службе Инфраструктуре железнице Србије располажу информацијама и фотографијама и јуче је Основном јавном тужилаштву у Нишу поднета кривична пријава против одговорних за кривично дело угрожавање јавног саобраћаја.
Такво понашање возача аутобуса у Нишу је зачуђујуће и за сваку осуду, нарочито ако се има у виду да се само неколико дана пре тога догодила тешка саобраћајна несрећа у Доњем Међурову.
Инфраструктура железнице Србије апелује на све учеснике у саобраћају да поштују сигнализацију и да се придржавају прописа, јер је то једини начин да се очува безбедност саобраћаја.
Поред тога, поправка сваког од 3.700 браника и полубраника на путним прелазима широм Србије плаћа се новцем грађана Србије, а осим што су ти додатни трошкови изузетно велики, за поправку поломљених рампи потребно је десетак дана.
Инфраструктура железнице Србије зато и том приликом истиче да се само заједничким напорима и одговорним понашањем учесника у саобраћају, на путним прелазима може унапредити безбедност и спречити несреће.