Влада усвојила више уредби за уређење електронске управе
БЕОГРАД: Влада Србије усвојила је данас више уредби којима се прецизније уређује област рада електронске управе.
Уредбом о ближим условима за успостављање електронске управе организују се одговарајући послови и радни задаци, како би се успоставила електронска управа и обавеза да се именује администратор за послове који се обављају електронским путем, наводи се у саопштењу са седнице Владе.
Неопходно је да кадрови имају адекватну стручност, искуство и квалификације за административне и управљачке послове, које одговарају стандардима у електронској управи.
Сви послови обухваћени овом уредбом обављаће се у оквиру постојећег броја запослених, саопштила је Канцеларија за сарадњу са медијима.
Применом ове уредбе биће успостављена јединствена електронска писарница, којом ће се омогућити евиденција о поднетим електронским поднесцима и осигурати информациона безбедност података.
Влада је данас усвојила и Уредбу о организационим и техничким стандардима за одржавање и унапређење Јединствене информационо-комунакационе мреже електронске управе и повезивање органа на мрежу.
Мрежа електронске управе успоставља се имајући у виду интензитет и брзину унапређења технологије, а чијом ће се применом достићи неопходни организациони и технички стандарди.
Чланови владе усвојили су Уредбу о начину вођења Метарегистра, начину одобравања, суспендовање и укидање приступа Сервисној магистрали органа и начину рада на Порталу еУправа.
Овом уредбом прописан је садржај Портала еУправа као скуп услуга које обезбеђују пријем, пренос и обраду електронских поднесака, односно електронску писарницу, информације о статусу предмета и предвиђеним роковима за одлучивање, као и достављање обавештења и одлука органа у Јединствени електронски сандучић.
Портал еУправа садржи Каталог поступака и Каталог веб сервиса, као и софтверско решење за електронско плаћање преко Портала еУправа-еПлаћање.
Уредбом о начину рада Портала отворених података прописано је да је орган дужан да на том порталу објављује оверене податке из делокруга своје надлежности на начин који омогућава њихово лако претраживање и поновну употребу. Приступ подацима биће омогућен без накнаде.
Усвајањем Уредбе о ближим условима за израду и одржавање веб презентације органа повећава се поузданост и ажурност података на веб презентацији, која ће бити доступна и на мобилним уређајима и приступачна свакоме, посебно особама са инвалидитетом.
Грађанима и привреди омогућава се електронска доступност најразличитијих сервиса по принципу пуне транспарентности и пружа прилика да утичу на јавни живот исказивањем става у вези са функционисањем државне управе, наводи се у саопштењу са седнице Владе.
Влада одобрила расподелу дела добити из 2017. за ЈП
Влада Србије је на данашњој седници дала сагласност за расподелу дела добити за 2017. годину запосленима у јавним предузећима која су остварила добит у тој години, саопштено је из Кабинета министра без портфеља задуженог за регионални развој и координацију рада јавних предузећа Милана Кркобабића.
У саопштењу се прецизира да је Влада, на иницијативу министра Кркобабића, "дала сагласност за расподелу дела добити за 2017. годину запосленима у јавним предузећима која су остварила добит у 2017. години, на име учешћа запослених у добити, а у складу са Законом о јавним предузећима, Законом о Буџету и Законом о раду".