Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vlada usvojila više uredbi za uređenje elektronske uprave

27.12.2018. 16:31 18:06
Piše:
Foto: Tanjug (Video)

BEOGRAD: Vlada Srbije usvojila je danas više uredbi kojima se preciznije uređuje oblast rada elektronske uprave.

Uredbom o bližim uslovima za uspostavljanje elektronske uprave organizuju se odgovarajući poslovi i radni zadaci, kako bi se uspostavila elektronska uprava i obaveza da se imenuje administrator za poslove koji se obavljaju elektronskim putem, navodi se u saopštenju sa sednice Vlade.

Neophodno je da kadrovi imaju adekvatnu stručnost, iskustvo i kvalifikacije za administrativne i upravljačke poslove, koje odgovaraju standardima u elektronskoj upravi. 

Svi poslovi obuhvaćeni ovom uredbom obavljaće se u okviru postojećeg broja zaposlenih, saopštila je Kancelarija za saradnju sa medijima.

Primenom ove uredbe biće uspostavljena jedinstvena elektronska pisarnica, kojom će se omogućiti evidencija o podnetim elektronskim podnescima i osigurati informaciona bezbednost podataka.

Vlada je danas usvojila i Uredbu o organizacionim i tehničkim standardima za održavanje i unapređenje Jedinstvene informaciono-komunakacione mreže elektronske uprave i povezivanje organa na mrežu.

Mreža elektronske uprave uspostavlja se imajući u vidu intenzitet i brzinu unapređenja tehnologije, a čijom će se primenom dostići neophodni organizacioni i tehnički standardi.

Članovi vlade usvojili su Uredbu o načinu vođenja Metaregistra, načinu odobravanja, suspendovanje i ukidanje pristupa Servisnoj magistrali organa i načinu rada na Portalu eUprava. 

Ovom uredbom propisan je sadržaj Portala eUprava kao skup usluga koje obezbeđuju prijem, prenos i obradu elektronskih podnesaka, odnosno elektronsku pisarnicu, informacije o statusu predmeta i predviđenim rokovima za odlučivanje, kao i dostavljanje obaveštenja i odluka organa u Jedinstveni elektronski sandučić. 

Portal eUprava sadrži Katalog postupaka i Katalog veb servisa, kao i softversko rešenje za elektronsko plaćanje preko Portala eUprava-ePlaćanje.

Uredbom o načinu rada Portala otvorenih podataka propisano je da je organ dužan da na tom portalu objavljuje overene podatke iz delokruga svoje nadležnosti na način koji omogućava njihovo lako pretraživanje i ponovnu upotrebu. Pristup podacima biće omogućen bez naknade.

Usvajanjem Uredbe o bližim uslovima za izradu i održavanje veb prezentacije organa povećava se pouzdanost i ažurnost podataka na veb prezentaciji, koja će biti dostupna i na mobilnim uređajima i pristupačna svakome, posebno osobama sa invaliditetom. 

Građanima i privredi omogućava se elektronska dostupnost najrazličitijih servisa po principu pune transparentnosti i pruža prilika da utiču na javni život iskazivanjem stava u vezi sa funkcionisanjem državne uprave, navodi se u saopštenju sa sednice Vlade.

Vlada odobrila raspodelu dela dobiti iz 2017. za JP 

Vlada Srbije je na današnjoj sednici dala saglasnost za raspodelu dela dobiti za 2017. godinu zaposlenima u javnim preduzećima koja su ostvarila dobit u toj godini, saopšteno je iz Kabineta ministra bez portfelja zaduženog za regionalni razvoj i koordinaciju rada javnih preduzeća Milana Krkobabića.

U saopštenju se precizira da je Vlada, na inicijativu ministra Krkobabića, "dala saglasnost za raspodelu dela dobiti za 2017. godinu zaposlenima u javnim preduzećima koja su ostvarila dobit u 2017. godini, na ime učešća zaposlenih u dobiti, a u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, Zakonom o Budžetu i Zakonom o radu".

Piše:
Pošaljite komentar
Vlada Srbije: Potez Prištine zabrinjava,Srbija opredeljena za mir

Vlada Srbije: Potez Prištine zabrinjava,Srbija opredeljena za mir

14.12.2018. 15:05 15:09
Sekulić: Vlada će odlučiti kako će biti korišćen Beli dvor

Sekulić: Vlada će odlučiti kako će biti korišćen Beli dvor

27.12.2018. 08:33 08:35