Vlada usvojila više uredbi za uređenje elektronske uprave
BEOGRAD: Vlada Srbije usvojila je danas više uredbi kojima se preciznije uređuje oblast rada elektronske uprave.
Uredbom o bližim uslovima za uspostavljanje elektronske uprave organizuju se odgovarajući poslovi i radni zadaci, kako bi se uspostavila elektronska uprava i obaveza da se imenuje administrator za poslove koji se obavljaju elektronskim putem, navodi se u saopštenju sa sednice Vlade.
Neophodno je da kadrovi imaju adekvatnu stručnost, iskustvo i kvalifikacije za administrativne i upravljačke poslove, koje odgovaraju standardima u elektronskoj upravi.
Svi poslovi obuhvaćeni ovom uredbom obavljaće se u okviru postojećeg broja zaposlenih, saopštila je Kancelarija za saradnju sa medijima.
Primenom ove uredbe biće uspostavljena jedinstvena elektronska pisarnica, kojom će se omogućiti evidencija o podnetim elektronskim podnescima i osigurati informaciona bezbednost podataka.
Vlada je danas usvojila i Uredbu o organizacionim i tehničkim standardima za održavanje i unapređenje Jedinstvene informaciono-komunakacione mreže elektronske uprave i povezivanje organa na mrežu.
Mreža elektronske uprave uspostavlja se imajući u vidu intenzitet i brzinu unapređenja tehnologije, a čijom će se primenom dostići neophodni organizacioni i tehnički standardi.
Članovi vlade usvojili su Uredbu o načinu vođenja Metaregistra, načinu odobravanja, suspendovanje i ukidanje pristupa Servisnoj magistrali organa i načinu rada na Portalu eUprava.
Ovom uredbom propisan je sadržaj Portala eUprava kao skup usluga koje obezbeđuju prijem, prenos i obradu elektronskih podnesaka, odnosno elektronsku pisarnicu, informacije o statusu predmeta i predviđenim rokovima za odlučivanje, kao i dostavljanje obaveštenja i odluka organa u Jedinstveni elektronski sandučić.
Portal eUprava sadrži Katalog postupaka i Katalog veb servisa, kao i softversko rešenje za elektronsko plaćanje preko Portala eUprava-ePlaćanje.
Uredbom o načinu rada Portala otvorenih podataka propisano je da je organ dužan da na tom portalu objavljuje overene podatke iz delokruga svoje nadležnosti na način koji omogućava njihovo lako pretraživanje i ponovnu upotrebu. Pristup podacima biće omogućen bez naknade.
Usvajanjem Uredbe o bližim uslovima za izradu i održavanje veb prezentacije organa povećava se pouzdanost i ažurnost podataka na veb prezentaciji, koja će biti dostupna i na mobilnim uređajima i pristupačna svakome, posebno osobama sa invaliditetom.
Građanima i privredi omogućava se elektronska dostupnost najrazličitijih servisa po principu pune transparentnosti i pruža prilika da utiču na javni život iskazivanjem stava u vezi sa funkcionisanjem državne uprave, navodi se u saopštenju sa sednice Vlade.
Vlada odobrila raspodelu dela dobiti iz 2017. za JP
Vlada Srbije je na današnjoj sednici dala saglasnost za raspodelu dela dobiti za 2017. godinu zaposlenima u javnim preduzećima koja su ostvarila dobit u toj godini, saopšteno je iz Kabineta ministra bez portfelja zaduženog za regionalni razvoj i koordinaciju rada javnih preduzeća Milana Krkobabića.
U saopštenju se precizira da je Vlada, na inicijativu ministra Krkobabića, "dala saglasnost za raspodelu dela dobiti za 2017. godinu zaposlenima u javnim preduzećima koja su ostvarila dobit u 2017. godini, na ime učešća zaposlenih u dobiti, a u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, Zakonom o Budžetu i Zakonom o radu".