broken clouds
23°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Вујанић: Прелази морају да имају уређаје који најављују воз

26.12.2018. 17:27 17:31
Пише:
Извор: Воз се сударио са аутомобилом на пружном прелазу код Врњачке бање Фото: Танјуг/видео

БЕОГРАД: Пружни прелази би морали да буду обезбеђени најмање уређајима за светлосно-звучну сигнализацију, што није био случај на прелазу у Доњем Међурову код Ниш, где се десила страшна несрећа када је воз ударио аутобус пун путника, изјавио је данас професор Саобраћајног факултета и председник Српског комитета за безбедност саобраћаја Милан Вујанић.

Вујанић је рекао Танјугу да у нашој земљи има око 1.500 пружних прелаза који немају такву светлосно-звучну сигнализацију, нити бранике и полубранике, као и да би док се то не учини требало ограничити брзину возова на таквим прелазима до 20 км на сат да би се избегле саобраћајне незгоде са тешким последицама.



Навео је да је на снази Закон о безбедности саобраћаја из 2009. године, који је више пута допуњаван, од којих последњи пут у априлу ове године.



Према његовом тумачењу закона, чланови 151 и 153 који регулишу пружне прелаза преко пута предвиђају да сви пружни прелази буду уређајима за светлосно-звучну сигнализацију са браницима односно полубраницима или да буду обезбеђени најмање светлосно - звучном сигнализацијом.



"Путни прелаз мора имати најмање светлосну и звучну сигнализацију која упозорава да наилази воз. То је један жути троугао са два црвена сигнална светла, која се наизменично пале и гасе и јако звоно. Уз то може бити стављен и браник или полубраник и то су онда комплетно опремљени прелази".



Како је рекао, може да се дозволи и само светлосно звучна сигнализација, али није предвиђено да се прелаз регулише саобраћајним знаком Стоп пошто се тај знак не односи на прелаз.



Вујанић објашњава да возач друмској возила мора да се заустави испред пружног ако је спуштен браник или полубраник односно када има физичку препреку на путу и ако је укључен семфар, то јест уређај за давање звучних и светлосних сигнала.



"Уз семафор се поставља и звучни сигнал, то јест врло јако звоно којим се обавештавају учесници у друмском саобраћају да ће на прелазу ускоро да се појави воз. Саобраћајних знакови који се постављу на путу испред пружног прелаза практично немају никаквог значаја осим уколико би се поставило ограничење брзине или нешто друго".



Вујанић истиче да се знак Стоп поставља на путу и да возачи морају на раскрсници са путем да уступе првенство возилима другог пута односно да се зауставе.



"Али, овде су у питању шине и нема никаквог пута и тај знак се на њих не односи и то је описано чланом 151, да возач има обавезу да се заустави само ако је путни прелаз обезбеђен браницима полубраницима или уређајима за давање светлосних и звучних знакова на семафору".



Вујанић иштиче да пружни прелаз у Доњем Међурову, као и око 1.500 других путних прелаза који нису тако обезбеђени, представљају опасност за учеснике друмског саобраћаја.Наводи да је на неким прелазима дозвољена брзина возова и 120 км на сат, док је у Међурову 70 км на сат.



Објаснио је да је возу који иде брзином од 120 км на сат потебно 720 метара да се заустави, а возу који иде 70 км на сат 250 метара и да је то велика раздаљина, посебно ако тренутна видљивост није добра.Вујанић додаје да је из медија чуо да је воз који је ударио аутобус ишао брзином од 50 км на сат.



"Препоручујем да надлежне службе железнице, колико данас, донесу наредбу да се возови преко прелаза који немају бранике односно полубранике и светлосно-звучну сигнализацију крећу брзинама мањим од 20 км на сат, јер ћемо онда спречити незгоде, све док се такви путни прелази не опреме одговарајућом сигнализацијом", поручио је он.



Каже, такође, да је пружни прелаз у стриктној надлежности железнице, тако да од шина три метра на једну и три метра на другу страну нема право нико да ради осим железнице.



"Врло је јасно да је железница морала да регулише овај пружни прелаз и да то није урадила у складу са законом, као и да то не ради у последњих 30 година", сматра Вујанић.



Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је у понедељак изјавила да су почели радови на постављању рампе која ће додатно обезбедити пружни прелаз и да ће све бити готово за око 15 дана.



Рекла је да у том министарству чекају да се заврши истрага поводом судара воза и аутобуса и да треба што пре да се утврди ко је све одговоран за ту несрећу.



Представници железница су раније рекли да у Србији има 2.138 путних прелаза и да су сви на неки начин обезбеђени, као и да је од тог броја 477 обезбеђено полубарнаицима и браницима.



У судару воза и аутобуса 21. новембра је на прелазу Доње Међурово погинуло пет особа, а повређено 27 људи.



Железнице су тада саопштиле да је тај путни прелаз био обезбеђен знацима вертикалне друмске сигнализације.

Аутор:
Пошаљите коментар
Судар код Крушевца, возач камиона погинуо, 11 повређено

Судар код Крушевца, возач камиона погинуо, 11 повређено

25.12.2018. 15:58 16:50
НОВА НЕСРЕЋА Воз се сударио са возилом на пружном прелазу

НОВА НЕСРЕЋА Воз се сударио са возилом на пружном прелазу

24.12.2018. 10:51 14:38
Судар воза и аутобуса код Ниша - петоро погинуло и десетине повређено

Судар воза и аутобуса код Ниша - петоро погинуло и десетине повређено

21.12.2018. 08:25 13:46