Рад васпитача у Удружењу „Плава птица“ сличан послу вртлара који негује различите биљке
Васпитачица Јована Кривокућа из Удружења за помоћ МНРО “Плава птица” из Куле каже да је њена група са четвртим степеном подршке доста различита.
Према речима васпитачица Јоване Кривокуће, рад са групом са четвртим степеном подршке доста је различита од осталих група и управо из тог разлога, рад васпитача, сличан је раду вртлара који негује различите биљке.
„Једна биљка воли блистав сунчев сјај, друга хладне сенке, једна воли обалу потока, друга сушан планински врх. Једна најбоље успева на пешчаном тлу, друга на масној иловачи. Свакој се мора пружити нега која одговара њеној врсти, у противном биљка не достиже савршенство“, прича Јована Кривокућа и додаје да је услед промена у распореду дневних активности израђен нови план и програм групног васпитног рада васпитача у Дневном боравку.
Након тога, она истиче, направила је активности које припадају васпитним подручјима: здравствено-хигијенско васпитање, радно васпитање, социјални развој, као и развој језика и говора, самопослуживање и логичко-математички развој.
„Планови су израђени према циљевима, који су ускладу са границама могућности корисника, али се стално ради на померању тих граница“, истиче Кривокућа и додаје да је основни циљ задовољство корисника при учествовању у активностима које представљају пут ка социјалној интеграцији и осамостаљивању.
Сва активност реализује се према нивоима подршке која је потребна, било да је у питању потпуна или делимична помоћ, надзор, подсећање без надзора или самостално обављање активности.
У зависноти од врсте активности и могућности корисника, нивои подршке се смењују, а као крајњи циљ је увек обављање одређеног задатка уз што мању подршку васпитача или особе која је пружа- каже Кривокућа.
Потпуна помоћ, наставља она, је када у сваком сегменту активности васпитач помаже кориснику у обављању постављеног задатка.
Делимична помоћ је када корисник не зна да обави све сегменте постављеног задатка, те му васпитач помаже у томе, а надзор, подразумева обављање задатка уз надгледање васпитача. Без надзора уз подсећање значи да васпитач не мора да борави на месту где корисник обавља неку активност, али да треба повремено да га подсети да ту радњу обави.
“Мала школа животних вештина” је радионица при којој васпитач осмишљава, симулуира или вештачки направи ситуацију, те настоји да корисници доживе то као реалност у којој ће се једном можда наћи.
„Трудимо се да што више користимо мултимедијална средства за рад, од којих се највише издваја интерактивна табла и рад на њој, где корисници непосредно учествују, и која им приближава и омогућава употребу рачунара на лакши начин, а доприноси и забавном карактеру едукативних активности“, напомиње Јована.
Опуштајући типови активности који се одвијају након ручка су часови драмске секције, при којима се развија вербална и невербална комуникација, као и вештина самозаступања и релаксациона секција радионичарске методе, која негује емоционалну стабилност учесника.
М. Сћ
Пројекат „Равноправни” реализовала је „Панонија медиа” уз подршку „Дневника”. Ставови изнети у овом тексту нужно не изражавају ставове локалне самоуправе, која суфинансира пројекат.