Дејан Мандић: Сентандрејски булевар биће саобраћајна жила куцавица града
Реконструкција Сентандрејског моста, проширење Сентандрејског пута, односно изградња новог булевара, увелико су у току, а те радове заједнички финансирају Град, АП Војводина и ЈП „Путеви Србије”.
Осим тога, у току је и пројектовање мостаблизанца на Сентандрејском путу, акако је за „Дневник” објаснио начелник Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције Дејан Мандић, уређење главних саобраћајница у граду један је од приоритета.
Како напредује обнова Сентандрејског моста и кад је планиран завршетак?
– Реконструкција Сентандрејског моста један је од капиталних пројеката који се тренутно реализују. Што се конкретно самих радова тиче, у току је ојачање конструкције моста, а истовремено се радови изводе и на горњем строју моста. Скинут је асфалт с коловоза и уклоњен девастирани слој бетона. У току је и изградња пешачких стаза, као и радови на прилазним коловозним конструкцијама, по 50 метара с обе стране моста. Следи израда новог слоја бетона и асфалта на коловозу, постављање ивичњака, израда нове хидроизолације, постављање пешачке и заштитне ограде и изградња новог јавног осветљења.
По првобитном плану, радови који су почели у марту, требало је да буду завршени до половине септембра. Међутим, непредвиђени радови и сложеност посла, али делимично и неодговарајућа унутрашња организација самог извођача, довели су до кашњења па је рок померен и завршетак свих предвиђених радова очекује се до краја године. У више наврата Управа се писаним путем обраћала извођачу са захтевом да се радови интензивирају. Такође, изашли смо у сусрет захтевима извођача за променом технологије извођења радова и измене режима саобраћаја за време радова, а све у циљу лакшег, бржег и квалитетнијег завршетка посла. Реконструкција Сентандрејског моста вредна је непуних 70 милиона динара, а новац су заједно обезбедили Град Нови Сад и Јавно предузеће „Путеви Србије“.
Који су рокови за завршетак Сентандрејског булевара и шта је тамо планирано?
– Уређење главних саобраћајница у граду један је од приоритета у које треба улагати. Циљ је да се саобраћајне гужве регулишу још на улазним правцима у град, а у том смислу најугроженији транзитни правац је на Сентандрејском путу. Изградња Сентандрејског булевара, од Приморске до Велебитске улице, почела је у августу, с роком завршетка 210 календарских дана. Радови теку планираном динамиком, што значи да би до краја марта идуће године та значајна инвестиција требало да буде завршена.
Осим изградње самог Сентандрејског булевара, дугог 1,3 километар, становници тог дела града добиће и сервисне саобраћајнице, али и пратећу инфраструктуру, а ту мислим на паркинг-места, бициклистичку и пешачку стазу, атмосферску канализацију и потпуно реконструисану водоводну мрежу. На самом Булевару поставиће се нова саобраћајна сигнализација и улична расвета. Биће то нова саобраћајна жила куцавица нашег града, што ће свакако допринети комплетном комуналном уређењу и већем урбаном развоју месних заједница Клиса, Слана бара и Видовданско насеље. Своту од око 700 милиона динара, готово у три једнака дела, заједно су обезбедили Град Нови Сад, АП Војводина и Јавно предузеће „Путеви Србије”.
Докле се стигло с пројектовањем „моста-близанца” на Сентандрејском путу и када почиње изградња?
– Реконструкцију постојећег Сентандрејског моста прати и израда техничке документације новог моста, такозваног моста-близанца. Реализација тог великог инфраструктурног пројекта омогућиће квалитетнији и бржи проток саобраћаја на Сентандрејском путу. За израду пројектне документације за нови мост Град је издвојио 8,6 милиона динара, а рок за израду пројекта истиче у јануару идуће године.
Ипак, да би се добила грађевинска дозвола и радови кренули, prеthodno је потребно решити и имовинскоправне односе на том локалитету. Влада Републике Србије донела је решење којим је утврђен јавни интерес за експропријацију у циљу изградње новог Сентандрејског моста. Јавним интересом обухваћено је укупно 25 катастарских парцела, од којих 16 припадају приватним лицима. За наведене приватне парцеле у току је поступак експопријације пред Градском управом за имовину и имовинскоправне послове, а тачан износ утрошеног новца биће познат након завршетка поступка утврђивања правичне накнаде.
Због проширења Сентандрејског пута и затварања истоименог моста, мештани Слане баре и Клисе ових дана муку муче с гужвама у саобраћају. Доста проблема им задају промењене аутобуске линије и то што у шпицевима има кашњења. Мада, како кажу, једва чекају да се све заврши и да добију нов, модеран булевар.
По речима Стевана Летића, који живи у једној од улица паралелних са Сентандрејским путем, врло тешко се сналазе и куда год да крену, морају да се провлаче мањим улицама, због чега им пут до центра или других делова града траје доста дуже.
– До центра идем пет-шест километара дуже, било којим правцем да се крећем, а ако идем преко Индустријске зоне, буде и десет километара више, а најједноставније нам је преко Темеринске улице – објашњава Летић.
Ј. Вукашиновић