Пре тачно 63 године први „фића“ сишао са траке у Крагујевцу
Било је то најпопуларније возило младости већине становника са простора бивше Југославије. Наравно реч је о „фићи“.
И управо на данашњи дан пре тачно 63 године, дакле 1955. године, с производних трака у фабрици Црвена застава у Крагујевцу, сишла је прва Застава 600 – „фића“.
Захваљујући овом аутомобилу, који је прављен по Фијатовој лиценци, дошло је до опште моторизације становника бивше заједничке државе. Релативно ниска цена допринела је да овај аутомобил буде приступачан готово свакоме. Ипак, највише се, због бољег стандарда, продавао у Словенији и Хрватској, те на у Војводини и Београду.
Потражња је била добра, па је произведено је укупно 920 хиљада „фића“.
Најпре је био у понуди „фића“ од 633 кубика, али је права помама за овим малим аутомобилом стигла 1962. године када је изашла нова верзија са агрегатом од 750 кубика. Застава, која је у то време била оријентисана првенствено на производњу оружја, у почетку је годишње производила свега хиљаду комада, да би тај број касније порастао и на пар десетина хиљада „фића“
„Фићу“ је Застава наставила да производи и након што је Фијат 1970. године престао да поизводи овај модел. И производила се све до средине 80-тих када је са тржишта изгурао нови Заставин модел - „југо“.