Pre tačno 63 godine prvi „fića“ sišao sa trake u Kragujevcu
Bilo je to najpopularnije vozilo mladosti većine stanovnika sa prostora bivše Jugoslavije. Naravno reč je o „fići“.
I upravo na današnji dan pre tačno 63 godine, dakle 1955. godine, s proizvodnih traka u fabrici Crvena zastava u Kragujevcu, sišla je prva Zastava 600 – „fića“.
Zahvaljujući ovom automobilu, koji je pravljen po Fijatovoj licenci, došlo je do opšte motorizacije stanovnika bivše zajedničke države. Relativno niska cena doprinela je da ovaj automobil bude pristupačan gotovo svakome. Ipak, najviše se, zbog boljeg standarda, prodavao u Sloveniji i Hrvatskoj, te na u Vojvodini i Beogradu.
Potražnja je bila dobra, pa je proizvedeno je ukupno 920 hiljada „fića“.
Najpre je bio u ponudi „fića“ od 633 kubika, ali je prava pomama za ovim malim automobilom stigla 1962. godine kada je izašla nova verzija sa agregatom od 750 kubika. Zastava, koja je u to vreme bila orijentisana prvenstveno na proizvodnju oružja, u početku je godišnje proizvodila svega hiljadu komada, da bi taj broj kasnije porastao i na par desetina hiljada „fića“
„Fiću“ je Zastava nastavila da proizvodi i nakon što je Fijat 1970. godine prestao da poizvodi ovaj model. I proizvodila se sve do sredine 80-tih kada je sa tržišta izgurao novi Zastavin model - „jugo“.