Почиње јесења сезона сајмова: На Лористу наступа 450 излагача
Јесења сезона сајмова на Новосадском сајму почиње 3. октобра, када ће се представити излагачи на Међународним сајмовима лова и риболова, Међународном сајму туризма, те сајмовима екологије и спорта.
Према речима генералног директора Новосадског сајма, Слободана Цветковића, на овој манифестацији наступиће око 450 домаћих и страних излагача.
„Прве јесење приредбе на Новосадском сајму су централни догађај у области туризма, лова и риболова у региону о чему сведочи и то што ове године имамо учеснике из 20 земаља“, рекао је Цветковић.
„Уз обједињену презентацију понуде Дунавског региона, организацијом Б2Б састанака пружамо додатну подршку излагачима и стручној публици да нађу међународне партнере на сајму.“
Он истиче да је број излагача, стручних, пословних скупова и пратећих дешавања потврда да је прошлогодишња промена концепта била исправна одлука и смер у којем Лорист треба да се развија. По његовим речима, ове године излагачи су, уз богатију понуду припремили и веома атрактивне наступе и занимљиве презентације. Уз то, прибор и опрема ће се продавати по фабричким ценама, а за посетиоце с купљеним улазницама припремљена је Поклон-игра, за које су излагачи припремили награде.
У фокусу Сајма туризма биће активни туризам, као и довођење страних туриста у Србију, а наступиће и петнаестак туроператора из Немачке, Русије, Турске, Azеrbеjyana, Данске, Португалије, Норвешке, Мађарске, Израела, Шпаније и бивших југословенских република. Туристичку понуду Србије представиће 70 градова и општина, а више од 20 чарди и салаша осликаће традицију, културу и гастрономију Војводине.
Пола века традиције
Приредба којом ће бити отворена јесења сезона сајмова на Новосадском сајму има традицију дугу већ 51. годину, а члан је Међународне асоцијације сајамске индустрије већ 40 година.
„На Новосадском сајму пратимо трендове у сајамској индустрији и уводимо иновације, како у изложбеном сегменту, тако и у пратећим садржајима, што је допринело да уз сталну публику и излагаче који редовно наступају сваке године привлачимо нове. Тако је пре две године наступило 30 одсто више излагача, што је резултирало и већим бројем посетилаца, а прошле године је поново повећан број излагача, а сајмове је видело 30.000 људи“, каже Слободан Цветковић.
„Лорист је и права прилику за остваривање сарадње и проширење тржишта што на најбољи начин илуструје Хостед Buyеr програм који се реализује уз подршку Министарства трговине, туризма и телекомуникација и немачке агенције Евинтра, а који подразумева долазак професионалних купаца из разних сектора са заједничким циљем - да пронађу нове добављаче и на тај начин остваре боље пословне резултате“, рекао је Цветковић.
Туристичка организација Србије припрема изложбу „Активан одмор у Србији“, биће одржана међународна такмичења ученика, студената и професионалаца - Гастро изазови, као и Гастро куп Србије, обједињено ће се представити национални паркови Србије - Фрушка гора, Тара, Копаоник и Ђердап, а излагачи из Босне и Херцеговине представиће Козару и Уну.
„У припреми и организацији ове приредбе подржало нас је Министарство трговине, туризма и телекомуникација, а значајан допринос дала је и Покрајинска влада јер ће се заједнчки представити четири секретаријата. Са нама је и Град Нови Сад, посебно Градска управа за заштиту животне средине и Градска управа за спорт и омладину“, рекао је Цветковић.
Добрила Млађеновић