Počinje jesenja sezona sajmova: Na Loristu nastupa 450 izlagača
Jesenja sezona sajmova na Novosadskom sajmu počinje 3. oktobra, kada će se predstaviti izlagači na Međunarodnim sajmovima lova i ribolova, Međunarodnom sajmu turizma, te sajmovima ekologije i sporta.
Prema rečima generalnog direktora Novosadskog sajma, Slobodana Cvetkovića, na ovoj manifestaciji nastupiće oko 450 domaćih i stranih izlagača.
„Prve jesenje priredbe na Novosadskom sajmu su centralni događaj u oblasti turizma, lova i ribolova u regionu o čemu svedoči i to što ove godine imamo učesnike iz 20 zemalja“, rekao je Cvetković.
„Uz objedinjenu prezentaciju ponude Dunavskog regiona, organizacijom B2B sastanaka pružamo dodatnu podršku izlagačima i stručnoj publici da nađu međunarodne partnere na sajmu.“
On ističe da je broj izlagača, stručnih, poslovnih skupova i pratećih dešavanja potvrda da je prošlogodišnja promena koncepta bila ispravna odluka i smer u kojem Lorist treba da se razvija. Po njegovim rečima, ove godine izlagači su, uz bogatiju ponudu pripremili i veoma atraktivne nastupe i zanimljive prezentacije. Uz to, pribor i oprema će se prodavati po fabričkim cenama, a za posetioce s kupljenim ulaznicama pripremljena je Poklon-igra, za koje su izlagači pripremili nagrade.
U fokusu Sajma turizma biće aktivni turizam, kao i dovođenje stranih turista u Srbiju, a nastupiće i petnaestak turoperatora iz Nemačke, Rusije, Turske, Azerbejyana, Danske, Portugalije, Norveške, Mađarske, Izraela, Španije i bivših jugoslovenskih republika. Turističku ponudu Srbije predstaviće 70 gradova i opština, a više od 20 čardi i salaša oslikaće tradiciju, kulturu i gastronomiju Vojvodine.
Pola veka tradicije
Priredba kojom će biti otvorena jesenja sezona sajmova na Novosadskom sajmu ima tradiciju dugu već 51. godinu, a član je Međunarodne asocijacije sajamske industrije već 40 godina.
„Na Novosadskom sajmu pratimo trendove u sajamskoj industriji i uvodimo inovacije, kako u izložbenom segmentu, tako i u pratećim sadržajima, što je doprinelo da uz stalnu publiku i izlagače koji redovno nastupaju svake godine privlačimo nove. Tako je pre dve godine nastupilo 30 odsto više izlagača, što je rezultiralo i većim brojem posetilaca, a prošle godine je ponovo povećan broj izlagača, a sajmove je videlo 30.000 ljudi“, kaže Slobodan Cvetković.
„Lorist je i prava priliku za ostvarivanje saradnje i proširenje tržišta što na najbolji način ilustruje Hosted Buyer program koji se realizuje uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i nemačke agencije Evintra, a koji podrazumeva dolazak profesionalnih kupaca iz raznih sektora sa zajedničkim ciljem - da pronađu nove dobavljače i na taj način ostvare bolje poslovne rezultate“, rekao je Cvetković.
Turistička organizacija Srbije priprema izložbu „Aktivan odmor u Srbiji“, biće održana međunarodna takmičenja učenika, studenata i profesionalaca - Gastro izazovi, kao i Gastro kup Srbije, objedinjeno će se predstaviti nacionalni parkovi Srbije - Fruška gora, Tara, Kopaonik i Đerdap, a izlagači iz Bosne i Hercegovine predstaviće Kozaru i Unu.
„U pripremi i organizaciji ove priredbe podržalo nas je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a značajan doprinos dala je i Pokrajinska vlada jer će se zajednčki predstaviti četiri sekretarijata. Sa nama je i Grad Novi Sad, posebno Gradska uprava za zaštitu životne sredine i Gradska uprava za sport i omladinu“, rekao je Cvetković.
Dobrila Mlađenović