Зеленовић: Аутори Мезимице и људи из ФЦС да се договоре
БЕОГРАД: Споразумни раскид уговора продуцента филма "Мезимица" и Филмског центра Србије само седам дана пре почетка снимања , по мишљењу Радослава Зеленовића никако није добро и једини излаз из те ситуације по његовом мишљењу је да људи из ФЦС и аутори филма "Мезимица" седну за сто и договором реше ситуацију коју, како каже, никада нисмо имали у историји наше кинематографије.
Зеленовић, некадашњи вишедеценијски директор Југословенске кинотеке и добар познавалац прилика у српској кинематографији истиче да је веома чудна ситуације у којој Филмски центар Србије и продуценти филма "Мезимица" споразумно раскидају уговор само седам дана пре него што је заказан почетак снимања тог филма.
У јавности су се већ распаламсале бројне полемике онакон што је продуцент филма "Мезимица" глумац Светозар Цветковић пре неколико дана потписао споразумни раскид уговора са Бобаном Јевтићем директором Филмског центра Србије у којем су се обе стране сагласиле да не постоје услови у којима би филм могао да се сними.
Цветковић није коментарисао разлоге због којих "Мезимица" неће бити снимана средствима Филмског центра Србије, док је сценариста филма Димитрије Војинов за неке београдске медије рекао да је реч о забрани филма.
у јавности се појавило да је спорно то што се у једном делу сценарија филма "Мезимица" говори да се у српским институцијама обавља трговина органима, због чега су представници Удружење породица киднапованих и убијених на КиМ одржали су конференцију за међе у Филмском центру Србије на којој су најавили кривичне пријаве против челних људи ФЦС.
"Никакао није добро заустављати настајање једног филма недељу дана пред почетак његовог снимања. У случају "Мезимице" је било много компромиса и сценарио је мењан све док младии сценариста Домитрије Војинов на крају желео да се потпише псеудонимом...Дакле у том случају су сви били спремни на компромис и верујем да би разговор свих заинетересованих страна донео конкретан резултат" казао је Зеленовић.
Према његовим речима Филмски центар Србије финансира држава, али комисије унутар ФЦС које одлучују о томе који ће филм бити снимљен морају да имају апсолутну самосталност.
"Њихове одлуке нико не сме да мења осим ако продуцент не одустане, што је случај са филмом ''Мезимица''. Кинематографија је уметничка дисциплина која мора да има своју аутономију. У оквиру кинематографије једне земље морају да настају филмови о којима ће се распавраљати, и једини прави суд о било ком остварењу ипак даје само време" казао је Зеленовић.
За њега нема дилеме да је "Случај Мезимица" само рефлексија свега што се дешавало са филмом Огњена Главоњића "Терет", који се бави причом возача камиона током НАТО бомбардовања Србије 1999. године, са алузијом на prrеvoz албанских лешева.
"Хтели смо да прикажемо филм "Терет" на Фестивалу европског филма на Палићу и да разбијемо фаму око тог остварења. Продуценти су се одлучили за фестивал у Сарајеву.
"Терет" је приказан у Кану на тамошњем фестивалу и док год га не види овдашња публика и критика он ће бити предмет различитих нагађања. Бојим се да филм "Терет" полако постаје терет српске кинематографије. Сви причају о филму који заправо нису видели" казао је Зеленовић.