Од септембра путнички возови од Новог Сада до Зрењанина
Звук доласка путничких возова на релацији Нови Сад – Зрењанин не чује се већ деценију, али ће се веома брзо огласти.
Наиме, радови на деоници пруге од Каћа до Титела почели су пре месец дана, а по незваничним информацијама, први возови би туда требало да прођу 1. септембра. Завршетком те деонице, поново ће бити успостављен железнички саобраћај од Новог Сада до Зрењанина. Радници ЗГОП-а, који је подизвођач „Железницама Србије”, тренутно постављају прагове и шине између Будисаве и Шајкаша, а само накратко јучерашња киша прекинула је радове.
Обнова пруге почела је још у октобру прошле године и тада је рађена прва деоница – од Римских шанчева до Каћа, која је лане и завршена. Као подизвођач радова, ЗГОП обавља само део посла и њихов задатак је да подигну стари колосек и на његово место положе нови, док све остале послове, укључујући и набавку материјала, обављају „Железнице”.
У саопштењу које су редакцији послале „Железнице Србије” каже се да је отпочела обнова дела пруге на деоници Панчево – Орловат – Нови Сад, дуге 113 километара, а биће обновљено 26 километара пруге између Орловата и Зрењанина. По плановима, након обнове оба дела пруге, од септембра би нови возови требало да саобраћају пругом између Зрењанина и Новог Сада. Возови ће се кретати просечном брзином од 80 километара на час, те би растојање између Новог Сада и Зрењанина требало да превале за 70 минута. Обнова тог дела пруге истовремено ће обезебдити да се Нови Сад железницом повеже с Темишваром, с којим дели титулу Европске престонице културе 2021. године.
Треба подсетити на то да је од Новог Сада до Зрењанина железнички превоз некада био веома жив. На тој релацији саобраћао је шинобус, преко Шајкаша и Титела, дневно је било три поласка из Новог Сада и исто толико из Зрењанина, односно Дебељаче и Орловата. Наиме, директне линије воза Нови Сад – Зрењанин није ни било јер су путници преседали у станици Орловат.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре саопштило је јуче да је у првих шест месеци уложено укупно 16,8 милијарди динара у реконструкцију и одржавање пруга, укључујући приоритетни пројекат модернизације и реконструкције пруге Београд–Будимпешта. Министарство наводи да се на тој прузи тренутно изводе радови на две деонице, укупне дужине 75 километара, од Београда до Новог Сада.
Теретни возови саобраћају од фебруара
Теретни возови из Зрењанина саобраћају ка Новом Саду и обрнуто од почетка фебруара, а како сазнајемо, интересовање привредника за тај вид транспорта је велико. Путничког железничког саобраћаја између Новог Сада и Зрењанина нема већ 12 година па је његово поновно успостављање и те како значајно за становнике оба града. Нови, руски возови, како је раније најављено, између два града требало би да саобраћају већ од ове јесени.
Осим радова на железничком Коридору 10, из сопствених извора „Инфраструктуре железнице Србије” реализују и обнову 262 километра регионалних пруга. Очекује се да током августа буду пуштена у саобраћај 24 километра реконструисане пруге која спаја Шабац и Лозницу, на деоницама Петловац–Лешница и Лозница – Горња Ковиљача. У њихову обнову уложено је укупно 355 милиона динара, а завршетак радова омогућиће да се након 13 година обнови путнички железнички саобраћај између Шапца и Лознице. Осим тих праваца, биће обновљена и 12 километара пруге од Мале Крсне до Пожаревца, наводи се у саопштењу.
Радови на ремонту 90 километара регионалне пруге Пожаревац–Мајданпек, који „Инфраструктура железнице Србије” изводи сопственим новцем, започети су средином маја, а пуштање у саобраћај планирано је у новембру.
Ј. В. – М. Б.