Od septembra putnički vozovi od Novog Sada do Zrenjanina
Zvuk dolaska putničkih vozova na relaciji Novi Sad – Zrenjanin ne čuje se već deceniju, ali će se veoma brzo oglasti.
Naime, radovi na deonici pruge od Kaća do Titela počeli su pre mesec dana, a po nezvaničnim informacijama, prvi vozovi bi tuda trebalo da prođu 1. septembra. Završetkom te deonice, ponovo će biti uspostavljen železnički saobraćaj od Novog Sada do Zrenjanina. Radnici ZGOP-a, koji je podizvođač „Železnicama Srbije”, trenutno postavljaju pragove i šine između Budisave i Šajkaša, a samo nakratko jučerašnja kiša prekinula je radove.
Obnova pruge počela je još u oktobru prošle godine i tada je rađena prva deonica – od Rimskih šančeva do Kaća, koja je lane i završena. Kao podizvođač radova, ZGOP obavlja samo deo posla i njihov zadatak je da podignu stari kolosek i na njegovo mesto polože novi, dok sve ostale poslove, uključujući i nabavku materijala, obavljaju „Železnice”.
U saopštenju koje su redakciji poslale „Železnice Srbije” kaže se da je otpočela obnova dela pruge na deonici Pančevo – Orlovat – Novi Sad, duge 113 kilometara, a biće obnovljeno 26 kilometara pruge između Orlovata i Zrenjanina. Po planovima, nakon obnove oba dela pruge, od septembra bi novi vozovi trebalo da saobraćaju prugom između Zrenjanina i Novog Sada. Vozovi će se kretati prosečnom brzinom od 80 kilometara na čas, te bi rastojanje između Novog Sada i Zrenjanina trebalo da prevale za 70 minuta. Obnova tog dela pruge istovremeno će obezebditi da se Novi Sad železnicom poveže s Temišvarom, s kojim deli titulu Evropske prestonice kulture 2021. godine.
Treba podsetiti na to da je od Novog Sada do Zrenjanina železnički prevoz nekada bio veoma živ. Na toj relaciji saobraćao je šinobus, preko Šajkaša i Titela, dnevno je bilo tri polaska iz Novog Sada i isto toliko iz Zrenjanina, odnosno Debeljače i Orlovata. Naime, direktne linije voza Novi Sad – Zrenjanin nije ni bilo jer su putnici presedali u stanici Orlovat.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture saopštilo je juče da je u prvih šest meseci uloženo ukupno 16,8 milijardi dinara u rekonstrukciju i održavanje pruga, uključujući prioritetni projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd–Budimpešta. Ministarstvo navodi da se na toj pruzi trenutno izvode radovi na dve deonice, ukupne dužine 75 kilometara, od Beograda do Novog Sada.
Teretni vozovi saobraćaju od februara
Teretni vozovi iz Zrenjanina saobraćaju ka Novom Sadu i obrnuto od početka februara, a kako saznajemo, interesovanje privrednika za taj vid transporta je veliko. Putničkog železničkog saobraćaja između Novog Sada i Zrenjanina nema već 12 godina pa je njegovo ponovno uspostavljanje i te kako značajno za stanovnike oba grada. Novi, ruski vozovi, kako je ranije najavljeno, između dva grada trebalo bi da saobraćaju već od ove jeseni.
Osim radova na železničkom Koridoru 10, iz sopstvenih izvora „Infrastrukture železnice Srbije” realizuju i obnovu 262 kilometra regionalnih pruga. Očekuje se da tokom avgusta budu puštena u saobraćaj 24 kilometra rekonstruisane pruge koja spaja Šabac i Loznicu, na deonicama Petlovac–Lešnica i Loznica – Gornja Koviljača. U njihovu obnovu uloženo je ukupno 355 miliona dinara, a završetak radova omogućiće da se nakon 13 godina obnovi putnički železnički saobraćaj između Šapca i Loznice. Osim tih pravaca, biće obnovljena i 12 kilometara pruge od Male Krsne do Požarevca, navodi se u saopštenju.
Radovi na remontu 90 kilometara regionalne pruge Požarevac–Majdanpek, koji „Infrastruktura železnice Srbije” izvodi sopstvenim novcem, započeti su sredinom maja, a puštanje u saobraćaj planirano je u novembru.
J. V. – M. B.