Девет Митровчанки завршило обуку за пустовање
СРЕМСКА МИТРОВИЦА: У циљу очувања наслеђа у служби локалног развоја, Град Сремска Митровица склопио је партнерство са организацијом „Етно мрежа” на реализацији пројекта „Професионализација жена и младих као произвођача рукотворина”.
Како је објаснио за наш лист Петар Samaryić, директор градске Агенције за рурални развој, пројекат се реализује у оквиру Иницијативе за упошљавање 1.000 жена у руралним подручјима и има подршку Координационог тела за родну равноправност Србије, НАЛЕД и РАС-а.
- Девет Митровчанки, у оквиру овог пројекта, прошло је специјализовану обуку у једној од традиционалних техника – пустовање. Пустовање представља најстарију традиционалну технику ручног ваљања вуне која подразумева вишесатно трљање вуне топлом водом и сапуном. Резултат су вунене торбе, подметачи, лоптице, седалице и остали производи који су названи „Златно руно Сирмијума” - објаснио је Samaryić додајући да ће полазнице проћи и обуке на тему дизајна и паковања за локални бренд, обуке на тему унапређења промоције, презентације производа и уређења изложбеног простора.
Један део радионице односи се на промоцију локалних рукотворина као поклона за протокол градоначелника и сувенира за галерију Царске палате „Сирмијума”. Ове Митровчанке су учестовале и на завршном догађају „Етно мреже” у Скупштини града Београда. Сертификате женама које су прошле обуке уручили су ресорни министри Зорана Михајловић и Бранко Ружић.Домаћин обуке и радионица у Сремској Митровици били су Установа за неговање култура „Срем” и Агенција за рурални развој града Сремска Митровица.
Бренд „Златно руно Сирмијума”, како је најавио Samaryić, први пут ће се представити крајем овог месеца на Међународном сајму руралног стваралаштва у Тарчевцима код Модриче.
Љ. Малешевић
Пројекат „Акценат на Сремску Митровицу” реализовала је „Панонија медиа“ у сарадњи са „Дневником“. Ставови изнети у овом тексту нужно не изражавају ставове локалне самоуправе, која суфинансира пројекат.