Стеван Лугоња, директор Паркинг сервисa: И убудуће у служби грађана
На седници Скупштине Града именовани сте по други пут на место директора ЈКП „Паркинг сервис“ Нови Сад. Поверење за други мандат добили сте на основу резултата у prеthodnom периоду. Осврнимо се мало на prеthodnе четири године?
Период иза нас није био нимало лак. Заједно са својим сарадницима спроводио сам политику одговорног вођења Предузећа. Рационалном потрошњом и домаћинским односом према послу показало се да се од губиташа можете направити Предузеће које позитивно послује, које није оптрећено дуговањима и које на време измирује своје обавезе и према радницима и према држави. За ове четири године у потпуности је враћен кредит, који је претио да угрози пословање Предузећа, измирена је обавеза лизинга, дуг према добављачима, дуг према Граду у виду градске комуналне таксе, а за све то време Предузеће је функционисало нормално, радници нису били ускраћени и на време су добијали своје плате. То се може постићи само озбиљном рационализацијом, добром организацијом и преданим односом према послу који се обавља.
Шта бисте издвојили као најзначајније у раду „Паркинг сервиса“ у протеклом периоду?
Оно што радује све нас у Предузећу је то што смо после велике штедње и рационализације коначно дошли у ситуацију да можемо из сопствених средстава да финансирамо уређење појединих паркинг простора у граду. Одличан пример за то је изградња новог паркиралишта код Матице српске. Новосађани су добили уређено паркиралиште са 100 паркинг места. Ово паркиралиште је сада једно од најуређенијих, са уређеним прилазом, осветљењем, бехатонираном површином за паркирање. Укратко, уређен, модеран и безбедан паркинг. Недавно смо завршили и паркиралиште на Булевару ослобођења, од Железничке станице до раскрснице са Булеваром краља Петра Првог, са обе стране. Овај део паркиралишта био је оштећен, што од корења дрвећа, што од времена и атмосферских услова који су правили проблеме онима који су се паркирали на овом потезу. Сада имамо квалитетна и лепо уређена паркинг места. Уређено је и паркиралиште у Фрушкогорској улици. Напомињем, да није било оних финансијских резултата са почетка наше приче не би било ни ових резултата. И не само ових, ми смо у периоду о коме говоримо поставили пет нових бициклистичких станица, аутоматизовали и умрежили све станице „НС бајк“ система, што подразумева видео надзор и контролу свих станица у реалном времену – све то ће подићи безбедност, али и смањити трошкове у просеку од 30% до 50%. Поставили смо преко 150 држача за бицикле на разним локацијама у граду. Уредили смо и простор у коме радимо у Улици Филипа Вишњића и штошта још, али смо уз редовне плате, како рекох, исплатили и солидарну помоћ, као и обавезе према држави. Мислим да то није мало и безначајно.
Не могу а да Вас не питам, шта се дешава са реализацијом, односно изградњом гараже у центру града?
Новом Саду као административном центру Војводине, као културном и универзитетском центру, неопходна је модерна гаража у центру града. Нови Сад је једноставно заслужује. Али такав пројекат није нимало јевтин, па само сви заједно можемо доћи до овог жељеног циља. Локација код Бановине је добро решење за подземну гаражу. Ове године ради се пројекат, а онда би се могло кренути у конкретизацију. Носилац тог посла је пре свега Управа за грађевинско земљиште и инвестиције. Ово је велики посао који захтева и велика средства, али верујем да ћемо добити једну модерну гаражу у центру.
Чини ми се да су грађани свесни да је један од проблема великих градова и недостатак паркинг места, али често на њихову иницијативу неки делови града улазе у организовани систем паркирања?
Добро сте приметили, али и рекли, организовани систем паркирања. Знамо да имамо проблем као и сви велики градови, недостатак паркинг простора у односу на број аутомобила, који је из године у годину све већи. Али, у оним деловима града који улазе у организовани систем наплате, до паркинг места долази се лакше, ту пре свега мислим на станаре у тим деловима града. Станарске годишње карте коштају више него симболично и најјевтиније су у Србији, свега 130,00 динара на месечном нивоу. Омогућавају паркирање станарима који станују у тим деловима града, а они који ту долазе плаћају редовну цену паркирања, зависно од зоне у којој су. Самим тим остаје више потенцијалних паркинг места за станаре. То су суграђани схватили и отуда иницијативе те врсте. И ту смо порадили на организацији, применили смо тзв. „блоковско” паркирање па се број улица где се грађани-станари могу паркирати проширио на цео блок становања, што им је омогућило лакше проналажење слободног паркинг места. Рећи ћу вам да је у септембру 2013. године у систему наплате било 12.954 паркинг места а да је сада, у јуну 2018. године, тај број 15.058 паркинг места. Све радимо да изађемо у сусрет нашим суграђанима и да им олакшамо овај проблем.
Шта вас очекује у наредном периоду и да ли можемо очекивати наставак инвестирања у нове паркинг просторе?
После новог паркинга код Матице српске и уређења паркиралишта на Булевару ослобођења, у плану је израда пројекта за паркиралиште у Радничкој улици. Овде се ради о привременом паркиралишту капацитета преко 200 паркинг места које грађани максимално користе, па нам је жеља да, након уређења, од привременог паркиралишта направимо паркинг простор који ће задовољити све критеријуме модерног паркиралишта. У току је припрема пројекта за привремено паркиралиште у Улици Душана Васиљева. Планирамо и санацију паркиралишта у Стражиловској улици, као и паркинг простора у дворишту Скупштине Града.
У току ове бициклистичке сезоне биће урађена још једна, четрнаеста по реду, „НС бајк“ станица. Нова локација је Булевар Европе, тако да ћемо на тај начин повезати и овај део града и уверења смо да ће и ова станица бити максимално искоришћена. Када већ говоримо о „НС бајк“-у, врло брзо бићемо у прилици да промовишемо и 50 нових бицикала који ће освежити и повећати број бицикала који су у оптицају.
Планирамо да обогатимо наш возни парк једним кипер камионом који нам је потребан, а који ће имати и функцију током рада зимске службе. Наравно да планова и жеља имамо, али морамо се потрудити да их поткрепимо и добром финансијском ситуацијом у Предузећу - јер треба напоменути да смо ми једино јавно комунално предузеће које се финансира углавном из сопствених средстава.
(Огласни текст)