Најбољи ђаци користе интернет сат и по времена дневно
БЕОГРАД: Најбољи ђаци, према ПИСА истраживању, користе интернет сат и по времена у току дана, речено је данас на конференцији "Нове технологије у образовању" коју је оргнизовао Бритисх Цоунцил.
Такође, у Финској, Немачкој и Шведској живе најсрећнија деца, која најмање уче, а постижи најбоље резултате.
Истраживања показују да резултати на ПИСА тестирању које су постигли ученици из Србије не зависе од висине плата у породици ђака, рекао је аналитичар у ОЕЦД Алфонсо Ећезара.
Иста је ситуација у земљама региона, где не значи да ће земље које више троше на образовање постићи боље резултате.
Већ је исто тако битно имати сву неопходну инфраструктуру коју Србија сада изграђује", рекао је Ећезара на конференцији која је окупила око 3.500 наставника.
Према његовим речима, истраживања показују да се ђаци који долазе из сиромашних делова света традиционално налазе у врху по својим успесима у учењу.
Томе доприноси разлика између јавних и приватних школа која је велика и то у корист јавних школа, па су тако најуспешније државне школе у Турској, Јапану и Италији, док се приватне школе у овим земљама налазе далеко испод њих.
Ец хезара је истакао да најсрећнија деца живе у Финској, Немачкој и Шведској, додајући да она уче најмање, а постижи најбоље резултате.
Према његовим речима, ПИСА подаци показују да деца из Финске, Немачке и Шведске око 35 сати недељно потроше на учење у школи и ван школе, што им даје пуно времена за vannastavnе активности које утичу на добробит и задовољство детета.
Истраживање је, такође, показало да девојчице готово свуда доминирају у односу на дечаке.
У тимском раду девојчице су, такође, боље, док су дечаци били бољи у математици.
И поред тога, забрињавајуће је то да петнаестогодишње девојчице широм света не виде себе у ИТ струци, већ су то доминантно дечаци.
Још једна забрињавајућа чињеница на које је указало истраживање је да лошији ђаци више времена проводе на интернету и да се ускоро предвиђа пандемија зависноти од интернета, рекао је Ећезара.
Он је додао да више од четири сата дневно на интернету представља зависност која ће положај и статус лоших ђака учинити горим у будућности.
Од 20 до 30 одсто ученика користи интернет више од четири сата дневно.