ОПЕНС 2019 на специфичан начин представио младе брендове
Како су од „анонимуса” постали препознатљив, све траженији бренд, млади предузетници и креативни ствараоци у различитим сферама живота представили су се на специфичан начин зантижељницима у петак, у клубу „Квотер”, у оквиру ОПЕНС дана.
С обзиром на то да је у току Месец студената, Кинеска четврт била је идеално место за такав догађај. У комшилуку Студентског културног центра у којем се одржавала панк свирка, у „Квотеру” је ОПЕНС - Европска престоница младих 2019 на једном месту окупила брендове: „Циркус”, „Мудролије са Твитера”, „Тегла’с”, „Шкрабац”, „Разбибрига”, „Браћа буразери / Дечкоцар”, „Мокрин хаус”, „Гир”, „Црна овца”, „Вега ИТ”, „Дашко и Млађа”, „Њуз.нет”... У форми комбинације „сајлент диска” и „живе библиотеке”, реализована је идеја, уз одличну посећеност и умешност модераторског трилинга оличеног у архиваторима из „Државног посла”: Бошкићу (Дејан Ћирјаковић), Торбици (Никола Шкорић) и Чваркову (Димитрије Бањац).
По речима Иване Милорадов, задужене за односе с јавношћу у ОПЕНС 2019, идеја организатора била је да свим младима „отворе врата ка свету вештина”, без обзира на то радило се о уметности или неким другачијим умећима и знањима.
Слушалице с даљинским управљачем и мапа догађаја, коју су волонтери на улазу у „Квотер” издавали посетиоцима у замену за личну карту, у старту је изазвала изненађење уз дозу подозрења, али се све за тили час претворило у одлично осмишљен и реализован програм. Више стотина посетилаца имало је прилику да у амбијенту дискотеке, по сопственом избору, слуша искуства некога од 12 занимљивих гостију, који су на три пункта у петнаестоминутном термину, уз помоћ модератора, представили властити бренд. После сваког разговора, чији је почетак и крај означио више него гласан звук гонга, уследила би питања знатижељника.
Обнова Кинеске четврти
Идеја ОПЕНС-а била је да се младима у што већем броју приближе све могућности у граду Омладинској престоници културе. Управо из тог разлога догађај је одржан у Кинеској четврти, будућем „Јут креатив полису”, у којој је обнова простора већ почела. На том месту ускоро ће заживети први омладински центар у Србији, који ће окупити све невладине организације за младе, а који ће, осим забаве, обухватити и квалитетне пројекте и радионице за младе.
Дизајнерка Ана Бабић објаснила је како је њен „неиздрж” прерастао у бренд „Шкрабац” и како је њено свакодневно цртање временом добијало све више поклоника и naruybina, док њен таленат није прерастао у цењен и препознатљив посао.
„Свидела ми се идеја да на тај начин представим бренд. У угодном ћаскању с Дејаном Ћирјаковићем, верујем да сам успешно пренела лична искуства и помогла некој младој особи да на сличан начин свој таленат преточи у посао“, рекла је Ана Бабић.
Владимир Елесин био је гост Николе Шкорића, а његов бренд „Тегла’с” временом је као франшиза откупљен у Београду, што тај млади предузетник сматра изузетним успехом.
„ Када новац који имате или који сте позајмили, уложите у неку идеју, онда ћете се свим силама потрудити и дати све од себе да њена реализација буде успешна.Наравно, не мора увек тако да испадне, али је битно да уз креативност коју поседујете будете и довољни храбри да се упустите у реализацију јер искуства говоре да много младих, упркос добрим идејама, не преузима одговорност да их и оствари“, казао је Елесин.
О „салати из тегле” Елесин је говорио језиком да га, буквално, свако разуме.
„Сусретали смо се супруга и ја са свакаквим коментарима, те „ко ће се најести од тога”, а ја онда обично одговорим да, без обзира на то шта се налази у тегли, „тога нечега има 300 грама и то треба појести”. Квалитетом смо разбијали предрасуде, а онда смо дочекали да почну да нас копирају. Више од тога што су потписивали наш бренд, сметао ми је недостатак креативности дотичних“, казао је Елесин.
Није се Елесин либио да младима пошаље низ животних савета, а један од таквих тицао се и стамбеног питања, које многим особама које улазе у свет одраслих представља непремостиву препреку.
„Супруга и ја смо с малим дететом подстанари и с тим уопште немам проблем, нити ме та чињеница оптерећује. Свесни сте и сами колико се њих у жељи за сопственим станом упустило у банковне кредите који су им буквално загорчали живот. Ја увек могу да зарадим за тих 150 до 200 евра и месечно платим изнајмљени стан. И када год да из њега изађем, никоме нећу бити дужан“, настојао је да саветом охрабри омладину Елесин, кога је пословни елан „натерао” да већ припреми нови бренд, оличен у „суперукусним кифлицама”.
У сличном стилу говорили су и остали гости, уверавајући вршњаке и оне нешто млађе у то да не траба да се плаше свог знања и сопствених идеја јер само тако могу искорачити из неизвесне свакодневице, те и себи и другима улепшати будућност.
С. Савић
Фото: С. Шушњевић